×
  • اخبار :
  • تیجه ای یافت نشد
  • اطلاعیه :
  • تیجه ای یافت نشد
  • خبر

    دانشگاه صنعتی ارومیه میزبان مسابقه برنامه نویسی ویژه کودکان و نوجوانان

    سایز متن

    به گزارش روابط عمومی، مسابقات برنامه نویسی ویژه کودکان و نوجوانان برای اولین بار در استان به همت مرکز داده و خدمات ماشین دانشگاه صبح روز جمعه مورخ ۶ بهمن در سالن چند منظوره برگزار شد.
    در این مسابقه کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۶ سال در ۳ شاخه برنامه نویسی : اسکرچ، اپ اینونتور و پایتون با همدیگر به رقابت پرداختند.
    گفتنی است آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین مواردی می باشد که این روز ها در نظام آموزشی خیلی از کشورها توجه زیادی به آن شده است . قدرت یادگیری سریع‌ در سنین کم  یکی از مهم ترین ویژگی های کودکی و نوجوانی بوده که  از این نظر آموزشهای  مهارتی به کودکان در این سنین اهمیت خاصی دارد. در این میان آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان، از مهم‌ترین مهارت‌های مهم و اساسی قرن ۲۱،  مورد توجه بسیاری از  کشورهای پیشرفته‌ جهان قرار گرفته است.
    این مسابقه آغاز رقابت دانش آموزان برنامه نویس شهرستان ارومیه بوده و به امید خدا و حمایت مسئولین محترم دانشگاه و مرکز داده و خدمات ماشینی ، در مسابقات آینده دانشگاه میزبان برگزاری مسابقات برنامه نویسی ویژه کودکان و نوجوانان در سطح استانی و حتی کشوری هم خواهد بود.
    جهت مشاهده نماهنگ برگزاری آزمون اینجا کلیک کنید.