×
خبری

قرار گرفتن نام دو تن از همکاران هیات علمی دانشگاه در فهرست 2 درصد دانشمندان پراستناد برتر جهان

سایز متن

به گزارش روابط عمومی و به نقل از امور پژوهشی و فناوری دانشگاه، دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی ارومیه در فهرست 2 درصد دانشمندان پراستناد برتر جهان در سال 2024 قرار گرفتند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد بر مبنای اطلاعات پایگاه اسکوپوس، فهرست یکصد هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و همچنین دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های مختلف علمی را شناسایی و طی گزارشی در 16 سپتامبر سال 2024 معرفی نمود.

در این ارزیابی، آن دسته از پژوهشگرانی که در پایگاه اسکوپوس دست کم پنج مقاله نمایه شده دارند، شناسایی و بر پایه شاخص ترکیبی از تعداد استناد، شاخص اچ، تعداد مقالات تک‌ نویسنده و تعداد مقالات نویسنده اول یا آخر پس از کسر خوداستنادی‌ها، امتیازدهی و مرتب شده‌اند.  بر اساس این گزارش، دو مدل ارزیابی که یکی نمایانگر شاخص عملکرد بلندمدت پژوهشگران که بر اساس داده های سالهای مختلف از 1960 تا پایان سال ۲۰۲3 و دیگری کوتاه مدت فقط بر اساس داده‌های یکساله ۲۰۲3 است صورت گرفته است.

در ارزیابی بلند مدت دکتر عزالدین بخت آور  (استاد تمام گروه مهندسی معدن ) در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد برتر جهان قرار گرفته است. در ارزیابی کوتاه مدت تعداد دو  نفر از اعضای  هیات علمی دانشگاه صنعتی ارومیه شامل آقایان دکتر عزالدین بخت آور و دکتر سعید جعفرزاده قوشچی ( دانشیار گروه مهندسی صنایع) در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد برتر جهان قرار دارند.  انتخاب شایسته‌ این همکاران گرامی به عنوان دانشمندان دو درصد برتر جهان مایه سربلندی و مباهات است. معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه با غرور و افتخار، موفقیت این عزیزان را به خاطر فعالیت‌های ارزشمندشان در توسعه علم و فناوری، ارج نهاده و این دستاورد بزرگ را خدمت ایشان، ریاست محترم دانشگاه و خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی ارومیه تبریک و تهنیت عرض می نماید.

برای مشاهده فهرست کامل دانشمندان 2 درصد پراستناد برتر جهان اینجا  مراجعه فرمایید

 

تماس با ما
پست الکترونیکی
حضور و غیاب
سامانه سما
پرتال اساتید