روابط عمومی دانشگاه
روابط عمومی در دانشگاه صنعتی ارومیه یکی از اجزای واحدهای تابعه حوزه ریاست بوده و همواره زیر نظر مستقیم رییس بعنوان مدیریت عالی دانشگاه انجام وظیفه می کند.
مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و ایجاد افکار مساعد و خلق گرایش های مطلوب در میان مخاطبان سازمان است که هم در درون و هم در بیرون از سازمان دنبال میشود. این وظیفه، در روابط عمومی دانشگاه صنعتی ارومیه، در قالب مجموعهای از فعالیتهای ارتباطی صورت میگیرد که آنها تحت پست های سازمانی مدیریت روابط عمومی، کارشناس ارتباطات و امور رسانه ها، کارشناس امور هنری و تبلیغات، کارشناس پژوهش و برنامهریزی و سنجش افکار و امور انتشارات انجام می شود:
۱- مدیریت روابط عمومی
· مطالعه و آگاهی از اهداف، سیاستهای آلی و قوانین و مقررات حاکم بر فعالیتهای سازمان و اتخاذ اقدامات هماهنگ با آن.
· تحلیل و تشریح ارزشها، ویژگیها، دیدگاهها، سیاستها و برنامه ریزیهای سازمان و تبیین آنها برای افراد زیر مجموعه.
· حضور در کادر رهبری سازمان و دادن مشاوره به مدیر ارشد سازمان به منظور اجرای هرچه بهتر وظیفه رهبری و مدیریت سازمان.
· تدوین بودجه پیشنهادی روابط عمومی و دفاع از آن تا تصویب نهایی.
· شرکت در جلسات سالانه و ماهیانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات جهت هماهنگ سازی اهداف روابط عمومی با اهداف کلی وزارت خانه.
۲- کارشناس ارتباطات و رسانه ها
· سیاستگذاری، برنامهریزی و کاربرد شیوهها و برنامههای مناسب برای انعکاس اهداف، سیاستها، فعالیتها، برنامهها و مواضع سازمان به مخاطبان، رسانهها و جامعه.
· عضویت و شرکت در جلسههای مهم دانشگاه به منظور آگاهی از سیاستها، خط مشیها، برنامهها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهماییها و جلسهها.
· برنامهریزی و اطلاعرسانی به مردم درباره عملکرد دانشگاه به انگیزه تنویر افکار عمومی.
· ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاریها و بهرهبرداری بهینه از آنها برایاطلاعرسانی به مراکز مرتبط.
· ایجاد زمینه های درآمد زایی از طریق برقراری ارتباطات موثر درون سازمانی و برون سازمانی با استفاده از امکانات موجود و در اختیار روابط عمومی
۳- کارشناس امور هنری و تبلیغات
· پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی دانشگاه در گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه.
· طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای اهدا به مخاطبان (متناسب با سلایق و علایق قشره).
· تهیه، تدوین و اجرای تقویم مراسم داخل دانشگاه جهت تنظیم عملکردهای خاص روابط عمومی.
· تهیه نرم افزار تور مجازی جهت معرفی هرچه بهتر و موثرتر سازمان در نزد افکار عمومی خارجی و داخلی.
· مدیریت پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک و اطلاع رسانی اخبار مهم مرتبط با سازمان از طریق سایت روابط عمومی.
· مستند سازی عملکردی های دانشگاه.
۴- کارشناس پژوهش و برنامهریزی و سنجش افکار
· تهیه گزارشهای تحلیلی ادواری (ماهانه/فصلی/سالانه) از افکار عمومی داخل و خارج از سازمان برایارائه به مدیریت.
· نقد و بررسی بازتاب فعالیتهای سازمان در نظر گروههای مختلف مرتبط با دانشگاه از یکسو و مدیران و کارکنان از سوی دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت.
· سنجش افکار عمومی درون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب به مدیریت.
· طراحی و اجرای نظام گردآوری پیشنهادهای کارکنان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچهمؤثرتر در بهبود جریان امور سازمان.
· نظارت و ارزیابی فعالیتها و اعمال نتایج حاصل در برنامههای ارائه شده توسط روابط عمومی جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه های ارائه شده.
۵- امور انتشارات
· تدوین کتب، جزوهها و تهیه مواد انتشاراتی به منظور معرفی دانشگاه.
· تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه دانشگاه برای ارائه به افکار عمومی.
· انتشار نشریه داخلی و برون سازمانی دانشگاه.
۶- سالن های همایش و آمفی تئاترهای تحت نظارت روابط عمومی
۱. سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۸۰ نفر
۲. اتاق جلسات با گنجایش حدود ۲۵ نفر ویژه جلسات شورای دانشگاه، شورای فرهنگی و ....