تدارکات مسئول اصلی خرید تجهیزات، کالا و خدمات برای دانشگاه می باشد. کارپردازان همواره درتلاش هستند تا با مقایسه قیمت ها و کیفیت کالاها و خدمات، مناسب ترین، بهترین و ارزشمند ترین سفارش خرید را برای دانشگاه انجام دهند.
واحد خرید و تدارکات با تمامی بخش های دانشگاه در ارتباط است و به نوعی ارتباط دانشگاه با تامین کنندگان خارجی را برقرار می سازد. مدیر خرید و تدارکات به وسیله فرم درخواست کالا، از نیازهای مختلف آنها به کالا و تجهیزات و یا خدمات، آگاهی می یابد. سپس با جستجو در بازار و شناسایی تامین کنندگان موجود، بهترین آنها از نظر قیمت و کیفیت محصولات را، انتخاب می کند. استفاده از استراتژی قدرت چانه زنی خریداران ودرراستای قوانین وآیین نامه های مالی اداره تدارکات برای انتخاب تامین کننده مورد نظر مناقصه، مزایده و یا استعلام، برگزار می نماید. مسئول پیگیری و اجرای کلیه امور آن بر عهده رییس اداره تدارکات ومجموعه کارپردازان این اداره می باشد. |