برگشت به دانشگاه صنعتی ارومیه
   [صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با روابط عمومی::
روابط عمومی دانشگاه::
مدیریت و کارکنان::
اخبار و اطلاعیه ها::
آشنایی با دانشگاه صنعتی ::
فرم ها::
نشریات::
آلبوم عکس::
تلفن های دانشگاه::
تماس با ما::
آرشیو اخبار و اطلاعیه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه ثبت درخواست میهمانی و انتقالی
:: مرکز زبانهای خارجی دانشگاه با تخفیفات دانشجویی ثبت نام می کند
:: مسابقه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس
:: برگزاری نخستین مراسم هیئت مذهبی دانشگاه
:: اداء دین دانشگاه صنعتی ارومیه به آرمان بلند آزادی قدس شریف
:: دسترسی به آخرین فهرست نشریات نامعتبر و جعلی خارجی اعلامی توسط وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری
:: جلسه تبیین و آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان برگزار شد
:: آئین نامه جدید عضویت و اعطای وام با شرایط جدید در صندوق رفاه اعضای هیئت علمی و کارکنان
:: برنامه استخر اساتید و کارکنان دانشگاه
:: ثبت نام اینترنتی وام های صندوق رفاه دانشجویی نیمسال دوم سالتحصیلی 96-1395
:: ثبت نام وام دکتری صندوق رفاه دانشجویان مرحله اول سه ماهه زمستان (دی، بهمن واسفند)
:: کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه بخشی از سبد ارزاق شب یلدای خود را به کودکان بی سرپرست اهدا کردند
:: چند جلد کتاب توسط دکتر ایوب بارسم ممقانی به دانشگاه صنعتی ارومیه اهدا شد
:: میزان آشنایی جامعه علمی کشور با مصادیق تخلفات علمی
:: دکتر محمد سیروس آذر دانشیار گروه مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی ارومیه به عنوان پژوهشگر برتر استان آذربایجان غربی انتخاب شد
:: رئیس دانشگاه از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان و غرفه دانشگاه بازدید کرد
:: پژوهشگران و فناوران برتر استان آذربایجان غربی تجلیل میشوند
:: دستور العمل نحوه بررسی تخلفات پژوهشی
:: تکذیب دعوت ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه از سعید جلیلی برای سخنرانی مراسم روز دانشجو این دانشگاه
:: سربرگ انگلیسی دانشگاه صنعتی ارومیه تصویب شد
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: راهنمای ثبت نام ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد
:: اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دکتری
:: راهنمای ثبت نام دکتری
:: نماهنگ معرفی مدیران دانشگاه
:: نماهنگ پیام تبریک رئیس دانشگاه
:: راهنمای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته
:: آزمون مبحث ۱۷
:: اطلاعیه ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته
:: اداره تربیت بدنی دانشگاه به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار می کند
:: برنامه زمانبندی دوره کارآموزی صلاحیت اجرا گروه۲
:: اطلاعیه شماره ۲ دانشگاه صنعتی ارومیه در خصوص مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری سال۱۳۹۹
:: برنامه زمانبندی دوره ارتقا اجرا ۳به۲ گروه۶
:: تغییرات برنامه مکانیک ۲به۱ گروه۱
:: برنامه زمانبندی و گروهبندی دوره کارآموزی صلاحیت اجرا
:: دستورالعمل جامع آموزش مجازی دانشگاه صنعتی ارومیه نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹
:: گروهبندی دوره های آنلاین ارتقا اجرا ۳به۲ نظام مهندسی
:: اطلاعیه برگزاری دوره های آنلاین نظام مهندسی
:: برنامه آزمونهای آنلاین دوره های نظام مهندسی
:: برنامه زمانبندی دوره : ویرایش چهارم آیین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله ( استاندارد ۲۸۰۰ ) نام استاد: دکتر حسین زاده ( دوره یک روزه ) ویژ
:: اسامی پذیرفته شدگان بدون ازمون سهمیه استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه صنعتی ارومیه برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰
:: در دانشگاه صنعتی ارومیه انجام شد: هوشمندسازی با استفاده از یادگیری انتقالی، جایگزینی مناسب برای روش های یادگیری سنتی ::
 | تاریخ ارسال: 1399/7/1 | 
هوشمندسازی با استفاده از یادگیری انتقالی، روش نوینی است که با همت و تلاش محققین دانشگاه صنعتی ارومیه در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد، نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته است. این روش، که جایگزینی مناسب برای روش های یادگیری سنتی به شمار می رود، در طول چند سال اخیر مورد مطالعه و تحقیق دکتر جعفر طهمورث نژاد، عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده فناوریهای صنعتی قرار گرفت و برای توسعه تحقیقات در قالب کار تیمی پژوهشی، به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد تعریف شد. نتایج گسترده این پژوهش، در قالب چند مقاله جامع در مجلات معتبر ISI به چاپ رسیده است. آنچه در ادامه می خوانید، توضیحات دکتر طهمورث نژاد برای آشنایی بیشتر با موضوع این پژوهش است.
۱. با عرض سلام و تشکر از حضرتعالی برای پذیرش دعوت روابط عمومی دانشگاه از جنابعالی درخواست می شود، توضیحاتی در خصوص موضوع پایان نامه و کاربرد آن در صنعت و جایگاه آن در تکنولوژی روز دنیا ارائه فرمایید.
به نام خدا. با سلام و عرض ادب خدمت جنابعالی، اساتید بزرگوار و دانشجویان عزیز. از دعوت صمیمانه روابط عمومی دانشگاه صنعتی ارومیه بسیار سپاسگزارم که مجالی را فراهم نمودند تا چند کلامی در رابطه با فعالیت های پیشرفته آزمایشگاه یادگیری انتقالی دانشگاه صنعتی ارومیه آورده شود. 
موضوع پایان نامه حاضر در خصوص علم یادگیری است که از دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی مورد توجه جدی دانشمندان و محققین قرار گرفت. این علم در واقع به نوعی در پاسخ به عطش بشر برای هوشمند سازی و فراهم نمودن رفاه بیشتر برای بشریت گسترش پیدا کرد. از جمله کاربردهای علم یادگیری می توان به شناسایی تصویر، تحلیل احساسات، دسته بندی اخبار و رویدادها، نظارت تصویری، تشخیص گفتار، کشف انواع کلاهبرداری های آنلاین، پیش بینی ها، خدمات پزشکی و اجتماعی، بازیابی اطلاعات و کنترل ربات ها اشاره کرد. 
با این حال در دنیای امروزی، بحث یادگیری به سمت یادگیری های نوین در حال حرکت بوده و فرآیند یادگیری و استفاده از آن را بسیار پرهزینه کرده است. در واقع ایجاد یک سیستم هوشمند کلاسیک با درنظر گرفتن هزینه های تولید و جمع آوری داده عملا در بسیاری از موارد، توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل، بهره گیری از نمونه های موجود که از قبل استخراج شده و در دسترس می باشند بسیار ایده آل به نظر می رسد. در این پایان نامه ما با استفاده از یادگیری انتقالی و تنها با بسنده کردن به داده های موجود، موفق به تولید دانش جدید در جهت هوشمندسازی شدیم که هزینه های طراحی و ساخت مدل را بسیار کاهش داده و کارایی آن را بسیار ارتقا می دهد. 

۲. چه مقالاتی از موضوع پایان نامه در مورد نظر منتشر شده اند؟ ضمن معرفی، درخصوص کیفیت مقالات مورد نظر نیز توضیحاتی ارائه فرمایید.
اگر بخواهیم صریح صحبت کنیم، پایان نامه حاضر بالاتر از یک پایان نامه در سطح کارشناسی ارشد بوده و به جرات می توان آن را با رساله های دکتری مقایسه کرد. محصول این پایان نامه هفت مقاله با کیفیت عالی می باشد که گواه اعتبار و اهمیت کار می باشد. دو مقاله چاپ شده ISI  در مجلاتی با رتبه بندی های  Q۲ وQ۳ ، یک مقاله چاپ شده ISC در مجله علمی-پژوهشی داخلی، یک مقاله علمی-ترویجی و یک مقاله کنفرانسی در همایش های معتبر کشور خروجی های اولیه این پایان نامه هستند. همچنین دو مقاله‌ دیگر نیز برای دو مجله Q۱ ارسال شده که امیدواریم در ماه های آتی به نتیجه برسند. از همین تریبون جا دارد به سرکار خانم نوری که مجری این پایان‌نامه بودند تبریک گفته و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر کنم. 

۳. میزان بودجه هزینه شده و یا بودجه مورد نیاز برای توسعه این طرح در آینده چگونه است؟
این سوال درخصوص اغلب طرح ها پرسیده می شود و در حالت کلی یک سوال کلیشه ای است. اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم بایستی با توجه به حجم پروژه و میزان قابلیت های آن بودجه مورد نظر را تعیین کنیم. ولی با این حال می توان به سرمایه گذاران محترم این نوید را داد که بازدهی طرح در چنین سطحی چندین برابر سرمایه گذاری در مدت نه چندان زیاد است. 
۴. چه پیشنهادی برای ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به ویژه فعالیت‌های پژوهشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارید.
در مورد کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی من نقدهای زیادی دارم و امیدوارم این حرفا شنیده شوند. از سال ها پیش و همزمان با تحریم های ظالمانه بین المللی، به خاطر برخی مسائل، همچون سیاست عدم خروج ارز از کشور، دانشجویان زیادی نتوانستند برای تحصیل در دانشگاه های درجه یک جهان از کشور خارج شوند و از این رو مسئولین وقت، به فکر پاسخگویی به این حجم زیاد از درخواستها برای ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی افتادند. راحتترین و به صرفه ترین راه افزایش ظرفیت دانشگاه ها جهت جذب دانشجو بدون در نظر گرفتن عواقب این کار و وجود پتانسیل کافی بود. در واقع بعد از گذشت سال ها می توان دید که نتیجه این کار غیرکارشناسی وجود فارغ التحصیلانی است که مدرک به دست ولی خالی از تخصص در صف کاریابی قرار گرفته اند. در واقع، ما در تحصیلات تکمیلی کشورمان، کیفیت را فدای کمیت کردیم و ظرفیت دانشگاه ها و رشته های تحصیلات تکمیلی را به صورت بی رویه افزایش دادیم. اعتقاد راسخ بنده بر این است که دانشگاه محل خرید و فروش علم و مدرک نیست، دانشگاه مقدس است و بایستی محل تولید علم باشد تا بتواند به اقتصاد و اقتدار کشور عزیزمان یاری رساند. به عبارتی، نباید دانشگاه را دستاویز اهداف سیاسی و اجتماعی قرار داد و برای رسیدن به مقام و جایگاه بالاتر فقط به کسب مدرک در دانشگاه بسنده کرد بلکه به فرموده امام خمینی (ره) دانشگاه بایستی کارخانه انسان سازی باشد.

۵. چه آینده‌ای برای موضوع پایان نامه متصور هستید و چه مشکلات کاربردی و کلیدی ممکن است در صنعت یا در پژوهش با موضوع این پایان‌نامه گره خورده باشند و قابل حل باشد.
آینده و کاربرد این پایان‌نامه، وابسته به حمایت‌ هایی است که از آن انجام می شود. در واقع بدون حمایت و پشتیبانی تمام طرح‌ها و پژوهش‌ها نیمه‌کاره باقی می‌ماند. این طرح می تواند برای ارتقای سیستم های امنیتی، سیستم های پزشکی، سیستم های نظامی و حتی علوم اجتماعی و تربیتی استفاده شود.

۶. عوامل و نیروهایی که در انجام این پروژه مشارکت داشتند معرفی کنید. 
در واقع نه تنها از سرکار خانم نوری که مجری این پروژه بوده اند، بلکه جا دارد از تمام دانشجویانی که در طول سال ها در آزمایشگاه یادگیری انتقالی مشغول تحقیق و تلاش بوده اند، تشکر کرد. بسیار باعث مسرت و افتخار بنده است که یکی از پایان نامه های تدوین شده در آزمایشگاه یادگیری انتقالی در سال ۱۳۹۸ به عنوان پایان نامه برتر دانشکده، مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین تصور بنده این است که پایان نامه سرکار خانم نوری هم از شانس بالایی برای برگزیده شدن به عنوان پایان نامه برتر دانشجویی در سال ۱۳۹۹ برخوردار است.

۷. دانشگاه ها و یا صنایع پیشرو در ارتباط با موضوع پایان نامه را معرفی بفرمایید و جایگاه طرح خودتان را در مقایسه با طرح‌های مطرح که پیش از این انجام شده اند ارزیابی فرمایید.
متاسفانه صنایع داخلی ما، سرمایه گذاری چندانی در این حوزه انجام نداده اند. با این حال، چند دانشگاه‌ در داخل کشور در حوزه یادگیری انتقالی همگام با ما در حال کار هستند که نیازمند توجه و سرمایه گذاری بیشتر است. ولی در سطح جهانی،  بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا در حوزه های یادگیری سرمایه‌گذاری های بزرگی انجام داده اند.
همچنین کمپانی‌های بزرگی همچون مایکروسافت، آمازون و گوگل سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این حوزه انجام داده اند و در واقع آینده ی شرکت‌های خودشان را گارانتی کرده اند؛ چرا که جهان و بشر امروز به سمت هوشمندی در حال حرکت است و در آینده ی نه چندان دور بیشتر سیستم های تعاملی با بشر به صورت هوشمند و خودکار عمل خواهند کرد. در کشور ما نیز بایستی به این حوزه ورود کرد و سرمایه گذاری نمود چراکه همواره در جهان اولین سرمایه گذاران، مالک معنوی و صاحب نظر در حوزه مربوطه می باشند. همچنان که سال ها پیش، با سرمایه گذاری به موقع و کافی در حوزه نانو توانستیم خود را به عنوان یکی از مدعیان در این حوزه در جهان معرفی کنیم. 

۸. در پایان سخنان پیشنهاد یا راهکاری دارید یا موضوع از قلم افتاده لطفاً اشاره فرمایید.
در ابتدا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی ارومیه کمال تشکر را دارم که این فرصت را فراهم کردند که به معرفی آزمایشگاه یادگیری انتقالی بپردازیم و اهمیت و جایگاه آن را به اطلاع مخاطبین بزرگوارمان برسانیم. بنده بسیار خرسندم که آزمایشگاه یادگیری انتقالی تنها پنج سال پس از تاسیس به بلوغ خود رسیده است و جایگاه ویژه ای در رشد و ارتقای علوم در دانشگاه صنعتی ارومیه و کشور تبدیل شده است.  
از ریاست محترم و معاونین بزرگوار دانشگاه صنعتی ارومیه کمال تشکر را دارم که همواره پشتیبان بنده و آزمایشگاه یادگیری انتقالی بوده اند و یقین دارم که پس از این هم پشتیبان و حامی خواهند بود. تشکر ویژه ای از خانواده عزیزم دارم که با صبوری، تمام نبودن های بنده را تحمل فرمودند چرا که حتی بیشتر ساعات حضور بنده در منزل نیز صرف رسیدگی به پایان نامه ها و مقالات دانشجویان می شود و فرصت اندکی برای توجه به خانواده باقی می ماند. به جرات می توان گفت تمام همکاران بنده در عرصه علم و دانش وقت و انرژی خود را مصروف به ثمر رساندن فرزندان این مرز و بوم کرده اند و شایسته ستایش و تقدیر هستند. 
در پایان، دو درخواست از معاونت محترم علمی و فناوری دفتر ریاست جمهوری،  وزارت علوم و دانشگاه صنعتی ارومیه دارم. اول اینکه جهت انسجام و هماهنگی بیشتر نیازمند یک فضای فیزیکی با حداقل متراژ ۳۰ متر جهت استقرار آزمایشگاه یادگیری انتقالی می باشیم و دوم اینکه نیاز به یک سرور اختصاصی جهت بالابردن سرعت پردازش ها و رسیدن به نتیجه مطلوب داریم. امید است با سرمایه گذاری بر روی جوانان و نخبگان کشور بتوانیم جایگاه واقعی خود در جهان را کسب کرده و روز به روز به سمت آبادانی و شکوه کشور عزیزمان ایران در حرکت باشیم.  

 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 618 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
روابط عمومی publicrelations
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4227