برگزاری همایش تخصصی بیوفوتونیک انجمن اپتیک و لیزر با حضور پروفسور تجلی

 | تاریخ ارسال: 1395/2/25 | 

سمینار تخصصی انجمن آموزشی مهندسی اپتیک و لیزر با حضور جناب پروفسور حبیب تجلی،عضو هیئت مدیره ی انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و رئیس سال جهانی نور در ایران روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار شد.

AWT IMAGE

پس از تلاوت قرآن کریم، سپهر محبعلی، دبیر انجمن علمی اپتیک و لیزر توضیحات کوتاهی درباره ی اهداف همایش و برنامه های انجمن ارائه داد. پس از آن جناب آقای پروفسور تجلی سخنان خود را با توضیحاتی پیرامون منشأ به کارگیری نور و لیزر در علوم زیستی آغاز کردند.ایشان در ادامه نکاتی را در رابطه   با ازبین بردن سلول های سرطانی، تصویربرداری  از اندام های داخلی و تشخیص بیماری ها با استفاده از فوتون ها بیان کردند که از جمله کاربردهای فوتونیک در پزشکی می باشد.

AWT IMAGE

بهره گیری از فوتون ها در زمینه های فیزیک، شیمی و رشته های مهندسی از محورهای دیگر سخنان دکتر تجلی بود. همچنین ایشان در ادامه به پرسش های دانشجویان پاسخ دادند.

AWT IMAGE

در ادامه ی مراسم مدیرگروه، آقای دکتر اسماعیلی و جناب مهندس خداوردی زاده به بیان مطالبی جهت آشنایی دانشجویان (به ویژه دانشجویان ورودی) با کلیات و مسائل مرتبط با مهندسی اپتیک و لیزر در دانشگاه و آینده ی کاری دانش آموختگان این رشته پرداختند. همایش با شنیدن مشکلات و موانع پیش روی این گروه آموزشی و پاسخ به آن ها به پایان رسید.



دفعات مشاهده: 4614 بار   |   دفعات چاپ: 1487 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology