مدیریت طرح و برنامه- شرح وظایف
وظایف و اختیارات

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۲۴ | 

مدیریت طرح و برنامه

  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه با هماهنگی معاونت اداری و پشتیبانی.
  • همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه.
  • جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد.
  • تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی کلی دانشگاه.
  • ابلاغ بودجه مصوب هریک از واحدها )درصورت نیاز( و نظارت بر حسن اجرای آن از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها.
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی.
  • نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای برحسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای بودجه واحدها.
  • بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیتهای جاری و عمرانی.
  • تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی درمدیریت دانشگاه
  • بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه.
  • انجام بررسی های سازمانی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری معاونت اداری و پشتیبانی.
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه.
  • برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهره وری.
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی( و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط.
  • برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه.
  • تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امناء.
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها.
  • مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیر آموزشی و اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان مزبور.
  • مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
  • تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقه بندی مشاغل.
  • شرکت فعال در شوراها ، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط.
  • برنامه ریزی برای تأمین فضاهای کالبدی دانشگاه به منظور توسعه و گسترش فضاهای آموزشی مورد نیاز و اقدام در مورد تأمین اعتبار عمرانی مورد نیاز.
  • همکاری با معاونت اداری و پشتیبانی در برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با شرکت های مشاوره و پیمانکار برای طرحهای عمرانی.
  • تهیه و تدوین طرح جامع دانشگاه و تأمین زمین و امکانات با در نظر گرفتن توسعه آموزش عالی.
  • نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی دانشگاه.
  • بررسی صورت وضعیت ها و موارد مالی طرحهای عمرانی.
  • اجرای طرحهای امانی و مورد نیاز دانشگاه.
  • برنامه ریزی و تأمین لوازم و مصالح مورد نیاز طرحهای عمرانی.
  • نظارت بر اجرای طرحهای ساختمانی و تأسیساتی و همچنین تعمیرات اساسی و نگهداری ساختمان های واحد های مختلف دانشگاه.
  • پیشنهاد بودجه های عمرانی دانشگاه برای تصویب در بودجه سالانه کشور.
  • تهیه نقشه طرحهای عمرانی دانشگاه .
  • جمع آوری اطلاعات لازم برای تنظیم بودجه طرحهای عمرانی دانشگاه.
  • بررسی طرحهای عمرانی و پیشنهادات واحدهای دانشگاه برای توسعه و عمران با توجه به اولو یتها، امکانات و اعتبارات مصوب براساس بخشنامه ها و دستورالعملهای مصوب و پیگیری بودجه
  • پروژه های عمرانی تا مرحله نهایی.
  • انجام سایر امور محوله از طرف رئیس دانشگاه.
نشانی مطلب در وبگاه مدیریت طرح و برنامه:
http://uut.ac.ir/find.php?item=32.1331.2748.fa
برگشت به اصل مطلب