روابط عمومی- اخبار و اطلاعیه ها
نشست صمیمی معاونت اداری و پشتیبانی با کارکنان دانشگاه برگزار شد

بازیابی تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1395/8/9 | 

نشست صمیمی معاونت اداری و پشتیبانی با کارکنان دانشگاه با هدف تعامل بیشتر و ایجاد صمیمیت و ارتباط چهره به چهره و در راستای رسیدگی و بررسی مسائل و مشکلات کارکنان، به همت امور اداری دانشگاه و با حضور حداکثری همکاران در محل آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این نشست دکتر مکاری معاون اداری و پشتیبانی دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های کارکنان در حوزه ستادی، از پیشنهادات و انتقادات کارکنان استقبال نمود و به موارد و مسائل متنوع اداری از جمله آموزش ضمن خدمت کارکنان اشاره کرده و اهمیت آن را تبیین نموده و در مورد دوره های جدید و مورد نیاز کارکنان از برنامه ریزی های حوزه معاونت اداری و پشتیبانی برای سال 95 در راستای ارتقای کیفی فعالیت های کارکنان خبر داد.
معاون اداری و پشتیبانی به فرایند تبدیل وضعیت اعضای غیرهیئت علمی و آخرین نتیجه پیگیری های صورت گرفته از سازمان اداری و استخدامی و وزارت علوم اشاره کرده و گفت: یکی از مشکلات اصلی دانشگاه عدم تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی دانشگاه از ابتدای تاسیس دانشگاه تا کنون میباشد که علی رغم رعایت نرم استاندارد یک به یک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه، در مورد تبدیل وضعیت اعضای غیرهیئت علمی دانشگاه مجوزی صادر نشده است و مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد نموده است که امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته  شاهد محقق شدن وعده های مسئولین  سازمان اداری و استخدامی کشور بوده و بتوانیم حداقل طبق استاندارد تعریف شده مجوزها را اخذ نموده و کارکنان را به نحو احسن سازماندهی نمائیم.
دکتر مکاری در ادامه درخصوص اعمال مدارک تحصیلی کارکنان گفت: علیرغم محدودیت های موجود و با استناد به مصوبه هیات رئیسه در خصوص بررسی و اعمال مدارک کارشناسی ارشد در زمان تبدیل وضعیت استخدامی بر اساس شرایط احراز مشاغل، با مساعدت و نظر هیات اجرایی و تائید ریاست دانشگاه مدارک تحصیلی تا مقطع کارشناسی اعمال گردیده است و برای مابقی نفرات به دلیل محدودیت و تنگنای مالی مقرر گردیده است از ابتدای سال 1396 اعمال مدارک صورت گیرد. در مورد مدارک کارشناسی ارشد کارکنان قراردادی کماکان طبق روال قبل و در زمان تبدیل وضعیت استخدامی بررسی و در صورت احراز سایر شرایط قابل اعمال خواهد بود. در مورد مدارک ارائه شده توسط اعضای رسمی نیز بررسی لازم در هیئت اجرایی صورت خواهد گرفت و در صورت احراز جمیع شرایط با تائید ریاست دانشگاه اعمال خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه بر رعایت آئین نامه های اداری و انضباطی توسط کارکنان تاکید کرد و گفت: با توجه به ابلاغ آئین نامه استخدامی، بندهای مربوط به ساعات کار کارکنان مکرراً به معاونت ها و حوزه های دانشگاه ابلاغ گردیده است. ماهانه بر اساس بررسی گزارش های روزانه، کارکردها استخراج و در صورت کسرکار و عدم حضور به امور مالی ارسال می گردد و با اشاره به برخی از مواد آئین نامه حضور و غیاب گفت: کلیه کارکنان مکلفند در ساعات کار تعیین شده در محل خدمت خود حضور یابند و ساعت ورود و خروج خود را در دستگاه کارت خوان و دفتر حضور و غیاب ثبت نمایند و وظایف محوله را انجام دهند، مگر آنکه از سوی مقام ذیصلاح، برای ورود و خروج هر یک از آنان کتباً ترتیب دیگری مقرر شده باشد. همچنین در صورتی که در مواقع ضروری خارج از وقت اداری مقرر و یا ایام تعطیل به خدمت هر یک از کارکنان نیاز باشد بر اساس اعلام نیاز دانشگاه، مکلف به حضور در محل کار و انجام وظایف محول در قبال حق الزحمه و یا اضافه کاری برابر مقررات آئین نامه مربوطه خواهند بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر مکاری در انتها حمایت از پرسنل زحمت کش و خدوم را وظیفه دانشگاه عنوان کرده و رعایت اتحاد و همدلی اعضای دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و یکی از نیازهای اساسی دانشگاه را حفظ انسجام و اتحاد و همدلی و همزبانی مطرح نموده و جلوگیری از بروز و پخش شایعات بی اساس را وظیفه همگانی دانست.
در ادامه این جلسه دکتر شیرزاد مدیر امور اداری دانشگاه به تشریح آئین نامه ها و موارد قانونی و مورد نیاز کارکنان پرداخت.
در پایان کارکنان دانشگاه با طرح سوالهای صنفی و رفاهی خود از معاون اداری و پشتیبانی جواب هایی قانع کننده دریافت کردند.

     

     

    

    

    

    

     

     

     

     

    

     

     

    

    

نشانی مطلب در وبگاه روابط عمومی:
http://uut.ac.ir/find.php?item=24.1098.2447.fa
برگشت به اصل مطلب