پرونده متقاضی ارتقای مرتبه پس از تکمیل توسط خود هیئت علمی و امضای مدیرگروه ذیربط، به همراه تایید نامهی درخواست ارتقای مرتبه به رئیس دانشکده مربوطه در سیستم اتوماسیون میروفایلر جهت شروع فرآیند، به دبیرخانه کمیته منتخب تحویل داده میشود. از کلیه اعضای محترم هیئت علمی تقاضا می شود که از ارسال مدارک به صورت غیر حضوری و فاقد نامه رسمی رئیس محترم دانشکده جداً خودداری نمایند.
پرونده تکمیل شده متقاضی به کارشناس کمیته منتخب تحویل و ثبت اولیه میگردد. توجه شود تاریخ ثبت اولیه برابر با تاریخ تحویل فیزیکی پرونده بهمراه نامه تایید شده درخواست ارتقای مرتبه متاقضی خواهد بود. تمام پروندهها پس از نامهنگاریهای اداری و بررسیهای اولیه توسط کارشناس و همچنین تأیید دبیر محترم کمیته منتخب، بهترتیب نوبت در کمیته منتخب دانشگاه بررسی میشوند.
توجه شود پس از ثبت پرونده متقاضی در دبیرخانه کمیته منتخب و قبل از جلسه داوری، به هیچ عنوان تغییری توسط هیئت علمی محترم در آن قابل اعمال نیست؛ مگر اینکه متقاضی نامهی درخواست تغییر در ردیفهای بندهای مواد ۳ یا ۴ پرونده را از طریق سیستم اتوماسیون میروفایلر به رئیس محترم دانشکده مربوطه ارسال نماید. در این صورت پس از تایید نامه مذکور توسط رئیس دانشکده، کارشناس کمیته منتخب تاریخ ثبت نهایی پرونده را برابر با تاریخ اعمال تغییر در آن قرار خواهد داد.
شایان توجه است که بازه زمانی بین تاریخ ثبت اولیه و ثبت نهایی پرونده نباید بیشتر از ۶ ماه باشد.
در صورت عدم اعمال تغییر در پرونده، تاریخ ثبت نهایی همان تاریخ ثبت اولیه پرونده خواهد بود.
پس از مطرح شدن پرونده متقاضی در جلسه داوری کمیته منتخب، بررسیهای نهایی انجام میشود. چنانچه امتیازات لازم از مواد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی کسب شود و پرونده قابل ارتقا باشد، به هیئت ممیزه دانشگاه ارومیه ارسال میگردد.
چنانچه ارتقای مرتبه علمی متقاضی در هر یک از مراحل ارزیابی مورد موافقت قرار نگیرد؛ تشکیل پرونده ارتقای مرتبه علمی جدید توسط متقاضی حداقل ۹ ماه پس از تاریخ ثبت نهایی پروندهی قبلی در کمیته منتخب امکان پذیر میباشد.
اگر متقاضی ارتقاء به تصمیم کمیته مبنی بر نداشتن شرایط ارتقاء معترض باشد میتواند ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ اعلام کتبی دبیر کمیته اعتراض خود را همراه با توضیحات و دلایل به رئیس کمیته تسلیم نماید.
اگر متقاضی ارتقاء به تصمیم کمیسیون مبنی بر نداشتن شرایط ارتقاء معترض باشد میتواند ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ اعلام کتبی نتیجه، اعتراض خود را همراه با توضیحات و دلایل به رئیس کمیسیون تسلیم نماید.
چنانچه متقاضی به تصمیم هیئت مبنی بر عدم احراز شرایط معترض باشد، مجاز است ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای، اعتراض خود را بطور مکتوب به دبیرخانه هیئت تسلیم نماید.
نکات مهم تکمیل فرمها و جمعآوری مستندات
مطالعه دقیق آییننامه ارتقای مرتبه و حصول اطمینان از اکتساب حداقل شرایط ارتقاء قبل از تشکیل پرونده.
فرمها و کاربرگهایی که با ساختاری غیر از ساختار شناسنامه علمی الگو تهیه و ارائه گردد، قابل ثبت در واحد ارتقاء و طرح و بررسی در کمیته منتخب، کمیسیون های تخصصی و هیأت ممیزه نمیباشد.
جداول طوری تنظیم شوند که در بالای هر صفحه از فرمها و کاربرگها، مشخصات متقاضی، و در پایین آن محل امضاها باشد.
تمام فرمها و کاربرگها (حتی صفحات شامل جداول خالی و فاقد مستندات) باید پرینت گرفته شوند.
فرمهای تکمیل شده دستنویس و یا مخدوش (دارای خطخوردگی، لاکگرفتگی و...) فاقد اعتبار بوده لذا از پذیرش و طرح آن در کمیته منتخب معذوریم.
مسئولیت تکمیل، تطبیق و تأیید مندرجات کلیه فرمها حسب مورد بر عهده امضا کنندگان ذیل برگهها میباشد.
ارائه رساله دکتری متقاضی به همراه کپی مستندات مربوط به کلیه فعالیت ها(اعم ازمقالات فارسی و انگلیسی، کلیه مستندات فرهنگی، آموزشی و اجرایی و ...)و ارائه اصل مستندات مربوط به کتب (اعم از تألیف، ترجمه و ...) الزامی میباشد.
دفعات مشاهده: 12 بار | دفعات چاپ: 2 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر