برگشت به دانشگاه صنعتی ارومیه
   [صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معاونت دانشجویی و فرهنگی ::
امور فرهنگی و فوق برنامه::
امور دانشجویی::
امور تربیت بدنی::
شورای انضباطی دانشجویان::
مرکز مشاوره::
اخبار و اطلاعیه ها::
تماس با ما::
فرمها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الكترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در كادر زیر وارد كنید.
زیربخش‌های پایگاه
:: خوش آمدید ::

به سایت معاونت دانشجویی، اجتماعی و فرهنگی خوش آمدید.

AWT IMAGE

معاونت دانشجوئی و فرهنگی

AWT IMAGE

دانشگاه صنعتی ارومیه

AWT IMAGE

پیشرفت اجرایی طرح توسعه

AWT IMAGE

ساختمان 30 کلاسه طرح جامع جهتلو

AWT IMAGE

دانشگاه صنعتی ارومیه
:: برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق در دانشگاه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ | 
دوره آموزشی اطفا حریق در دانشگاه برگزار شد
>
:: شروع بکار خوابگاهها در سال 98 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ | 
به اطلاع دانشجویان محترم ساکن خوابگاهها می رساند، تمامی خوابگاههای دانشگاه، بعد از ایام تعطیلات نوروز، از مورخ ۹۸/۰۱/۱۵ راس ساعت ۰۸:۰۰ صبح دایر خواهند بود.
امور خوابگاهها
>
:: اطلاعیه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۱/۳ | 
 
 
بسمه تعالی
بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه بهداشت و سلامت میرساند جهت ثبت نام و عضویت در کانون همیاران بهداشت به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه نمایند.
 حضور افرادی که دوره های هلال احمر و کمک های اولیه را گذرانده باشند مزید امتنان خواهد بود.
>
:: باید و نباید های فصل امتحانات ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ | 
چطور وابستگی به گوشی را در دوران امتحانات ترک کنیم؟
 
زنگ ساعت رومیزی یا گوشی رو خاموش می‌کنی، پلک می‌زنی تا چشمات باز بشه، و بعد نگاه می‌کنی که روی گوشی چه پیغام‌های جدیدی داری. و به همین راحتی از اولین لحظه بیداری گرفتارش می‌شی.
 
به چرخه باطل خوش اومدی!
چرخه باطل یعنی همون چند تا اپلیکیشنی که تا چند لحظه فرصت پیدا می‌کنی، از روی عادت چکشون میکنی ، به نوبت نگاهشون می‌کنی و طوری توی مطالبشون می‌گردی که انگار قراره گنج پیدا کنی!
این اپ‌ها رو دقیقا طوری طراحی می‌کنن که توجهت رو اسیر خودش کنه و چشمت رو به صفحه گوشی میخکوب کنه. مثلا اینستاگرام، همیشه داره یاد می‌گیره که تو از چه‌طور چیزهایی خوشت میاد. تا به حال از خودت .......
>
:: توزیع غذا در خوابگاه ها ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۵ | 
بسمه تعالی 
به اطلاع دانشجویان محترم ساکن در خوابگاه می‌رساند جهت رفاه حال شما عزیزان از روز شنبه مورخ ۸ دی ماه الی آخر امتحانات ترم جاری وعده نهار به خوابگاه ارسال خواهد شد.  ضمنا در ایام امتحانات امکان رزرو نهار و شام روزهای تعطیل نیز میسر می‌باشد.
                                                                                                                           با تشکر-امور دانشجویی
>
:: چگونه هنگام مطالعه تمرکز کنیم؟ ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۴ | 
موقع درس خوندن تمرکز ندارم چگونه هنگام مطالعه تمرکز کنیم؟
تمرکز هنگام مطالعه برای هر دانشجویی که می‌خواهد به مدت طولانی مطالعه کند بسیار مهم است. باید یاد بگیرید که چگونه مدت زیادی مطالعه کنید بدون اینکه حواستان پرت شود. در این مطلب به راهکارهایی که برای ایجاد تمرکز هنگام درس خواندن ضروری است اشاره می‌شود.

مکان مطالعه
اتاقی را در نظر بگیرید که همه چیز در آن به هم ریخته است. وسایل پخش و پلا هستند و کتابها هر کدام به یک طرف رها شده‌اند. هوای اتاق سرد است و از پنجره صدای آزار دهنده بوق ماشین ها شنیده می‌شود. آیا در این اتاق می توان مطالعه با تمرکز داشت؟ طبیعی است که جواب منفی باشد. یک مکان مطالعه خوب از الزامات ایجاد تمرکز هنگام درس خواندن است. در واقع اولین چیزی که می‌تواند به شما برای داشتن تمرکز بالا کمک کند مکانی است که در آن مطالعه می‌کنید چرا که روی نحوه تمرکز شما تاثیر زیادی دارد. برای رسیدن به بیشترین میزان تمرکز، محل مطالعه را درست انتخاب کنید ...
>
:: تسویه بدهی شهریه خوابگاهی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۴ | 
بسمه تعالی
به اطلاع آن دسته از دانشجویان محترم که بدهی خوابگاهی دارند، می‌رساند آخرین مهلت تسویه بدهی شهریه خوابگاهی، قبل از شروع رزرو خوابگاه برای ترم دوم سال 97 می‌باشد. لذا در صورت عدم تسویه، در اولویت رزرو خوابگاه قرار نخواهند گرفت.
لازم به ذکر است در صورت پرداخت هرگونه مبلغی بایستی فیش مربوطه به امورخوابگاه‌ها تحویل داده شود یا در صورت پرداخت اینترنتی به امور خوابگاه‌ها اطلاع داده شود. 

                                                                                                                                        با تشکر- امور خوابگاهها
>
:: ده روش برای سریع حفظ کردن و فراموش نکردن ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۸ | 
ده روش برای سریع حفظ کردن و فراموش نکردن
1-بصورت بخش‌های کوتاه بخوانید.
زمانی که تمرکز ندارید خواندن وقت تلف کردن است. پس برای افزایش تمرکز باید بصورت بخش های کوتاه بخوانید. مثلا فقط یک بخش را بخوانید بمدت ده الی پانزده دقیقه بعد از اینکه یک بخش را تمام کردید به ذهنتان مراجعه کنید راجع به چیزهایی که خواندید.
۲-یادداشت برداری کنید.
 وقتی در حال خواندن هستید اطلاعات مهمتر را بنویسید. عمل نوشتن به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را بهتر بیاد بیاورید. 
۳-مفهوم های مهم را هایلایت کنید .
 سعی کنید فقط اطلاعات مهم و مناسب را خط بکشید. برای مثال در یک صفحه فقط دور چند تا کلمه کلیدی خط بکشید. قبل از اینکه دور چیزی خط بکشید از خودتان بپرسید که آیا این اطلاعات هدف من را تکمیل می کنند یا نه! اگر جوابتان نه است پس بهتر است که دورش خط نکشید.
۴-موضوع را به چیزهایی که میدانید ربط بدهید.
 بین اطلاعات جدید و اطلاعاتی که از قبل دارید ارتباط برقرار کنید. با این کار ذهنتان اطلاعات جدید را در حافظه‌ی بلند مدت ذخیره میکند. برای مثال اگر توماس ادیسون با پدرتان در یک ماه متولد شده اند با ربط دادن به تاریخ تولد پدرتان تاریخ را بهتر بیاد خواهید داشت. همچنین میتوانید از رابطه‌ی بین کلمات استفاده کنید تا چیزهای مهم را بیاد بیارید. مثلا شعر یا آهنگ ساختن به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مهم را بیاد بیاورید.
۵-تصویر سازی کنید.
 اینکه تصاویر ذهنی از متنی که می‌خوانید در ذهنتان ایجاد کنید به شما کمک می‌کند تا بهتر یاد بگیرید. از اتفاقات مهم موضوع ها و مردم تصویر های ذهنی بسازید. برای مثال یک تاریخ مهم مثل شروع یک جنگ را در ذهنتان همراه با تاریخش به صورت اعداد بزرگ تصویر سازی کنید.
۶-با صدای بلند بخوانید.
 اگر شما توسط شنیدن یاد می‌گیرید پس سعی کنید که جاهای مهم را با صدای بلند بخوانید. عمل صحبت کردن و شنیدن ممکن است به شما کمک کند تا موضوع را بهتر بیاد بیاورید. پس جاهای مهمی که زیرشان خط کشیده اید را با صدای بلند بخوانید درست مثل اینکه به یک سوال جواب می‌دهید.
۷-در مورد موضوع از خود سوال بپرسید.
 وقتی مطلبی را میخوانید از خودتان بپرسید چطور این موضوع به چیزی که من می‌دانم/ نمی‌دانم مربوط می‌شود؟ چرا نویسنده به این اشاره کرده است؟ مشخصه ی این جمله کجاست؟ یا اینکه آیا من با نتیجه گیری نویسنده موافقم؟ با پرسش و پاسخ به این سوال ها شما بهتر میتوانید اطلاعات مناسب را بیاد بیاورید.
۸-هر چیزی را که می خوانید به زبان خودتان بازگویی کنید.
 بعد از اینکه بخشی را خواندید هر چیزی که خواندید را به زبان خودتان بنویسید. اینکار به شما کمک میکند تا چیزهایی را که به یاد میاورید و اطلاعاتی که نمی‌توانید بیاد بیاورید ارزیابی کنید. سپس برگردید و اطلاعاتی که نمی‌توانید به زبان خودتان بیان کنید را دوباره بخوانید.
۹-درباره ی مطلب با دیگران بحث کنید.
بعد از اینکه چیزی را خواندید راجع به آن با دوستان، اعضای خانواده و یا همکلاسی گفت و گو کنید. عمل بحث کردن در مورد محتوا اطلاعات را در ذهن شما تداعی می‌کند. همچنین به شما نشان میدهد که چه چیزهایی را فهمیده اید و میتوانید به یاد بیاورید و چه اطلاعاتی را نفهمیده اید و نمی توانید به یاد بیاورید.برگردید و اطلاعاتی را که در بیاد آوردن مشکل دارید دوباره بخوانید. 
۱۰-مطلب را بازخوانی کنید.
 تکرار کردن کلید یاد آوری هر نوع اطلاعاتی است. بعد از اینکه چیزی را خواندید به عقب برگردید و نظریه های مهمی که زیرشان خط کشیده اید را دوباره بخوانید. همچنین پاراگراف هایی که اطلاعات مهمی در آنها جاسازی شده بازخوانی کنید. بعد از یک یا دو روز برگردید سرفصل ها ،موضوع ها و نظریه های مهم را دوباره بخوانید و از خودتان امتحان بگیرید.
>
:: در ایام امتحانات چه کار‌هایی باید انجام بدهیم؟ ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۸ | 
در ایام امتحانات چه کار‌هایی باید انجام بدهیم؟
با توجه به  اینکه این روزها دانشجویان در ایام آمادگی برای امتحانات به سر می‌برند و  نمره ملاکی برای قبولی و میزان یادگیری درس‌های آنها است بنابراین در این ایام دانشجویان باید به غیر از مطالعه کافی درس‌ها باید نکات دیگری را در شب‌های امتحان برای موفقیت بیشتر رعایت کنند:
✔ دانشجویان سعی کنند که روزانه در دو نوبت صبح و عصر به مدت 10 دقیقه پیاده روی کنند و از انجام ورزش‌های انبساطی و خسته کننده دوری کنند.
✔ علاوه بر این فعالیت‌ها دانشجویان در ایام امتحانات  به رژیم غذایی هم توجه داشته باشند و سعی کنند میوه‌های رنگی که حاوی آنتی اکسیدان هستند را بیش از پیش مصرف کنند، زیرا این نوع میوه‌ها باعث شده اکسیژن به مغز برسد و پردازش اطلاعات در این زمان ارتقا پیدا می‌کند پس سعی کنید میوه‌هایی مانند انار، پرتغال، سیب و لیمو را بیش از گذشته مصرف کنید همچنین در ایام امتحانات باید سبزیجات مصرف کرد تا سیستم گوارش تنظیم شود.
✔ برنامه ریزی برای ساعت خواب هم از اهمیت بسزایی برخوردار است و دانشجویان در شب‌های امتحان باید بین 6 تا 8 ساعت خواب داشته باشند زیرا شب بیداری استرس و اضطراب را بیشتر می کند و تمرکز ذهن را از بین می برد علاوه بر آن  وعده صبحانه به هیچ عنوان نباید حذف شود.
✔ دانشجویان در شب های امتحان باید از مصرف انواع فست فود، نوشیدنی‌های گاز دار، سیب زمینی سرخ کرده و مواردی از این قبیل دوری کنند همچنین در مواجهه با استرس به جای مواد قندی و قهوه لبنیات کم چرب مثل ماست و شیر بخورند.
>
:: بررسی نام کاربری و رمز عبور اتوماسیون خوابگاهی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۶ | 
بسمه تعالی
دانشجویان محترم ورودی سال 97 لطفاً جهت بررسی صحیح بودن نام کاربری و رمز عبور خود به اتوماسیون خوابگاهی مراجعه نمایید و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، جهت رفع آن تا روز چهارشنبه مورخ 97/10/05 به اداره امورخوابگاه‌ها مراجعه شود. لازم به ذکر است نام کاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور (کدملی) می‌باشد.

>
پیوندهای مفید

سایت کرسی های آزاد اندیشی


جشنواره مجازی ایده های برتر فرهنگی

::
پیوندهای فوری
::
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور
ورود خودکار
بازیابی رمز عبور
::
آمار کاربران
:. کل کاربران ثبت شده: 398
:. کاربران حاضر در وبگاه: 0
:. میهمانان در حال بازدید: 25
::
آمار بازدیدها
:. آمار بازدید‌های تمام پایگاه:
تمام بازدید‌ها: 27614280
بازدید 24 ساعت قبل: 3315
:.آمار بازدید‌های بخش جاری:
تمام بازدید‌ها: 1111035
بازدید 24 ساعت قبل: 158
::
آخرین بروزرسانی
دوشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
::
معاونت دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی Student, Culture and Social Administration
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 68 queries by YEKTAWEB 3855