آمادگی محققان کشور برای تحقق جهش تولید

 | تاریخ ارسال: 1399/1/6 | 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر غلامی درباره نامگذاری سال جهش تولید و اینکه دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند در تحقق این شعار عمل کنند یادداشتی برای خبرگزاری مهر نوشت که متن این یادداشت به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

سال ۱۳۹۹ از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال جهش تولید نامگذاری شد. این پیام راهبردی، همه مسئولین، دست اندرکاران حوزه‌های اقتصادی و بخش‌های مرتبط را در یک مأموریت مهم و اساسی قرار می‌دهد.

لازمه تحقق این شعار راهبردی و بسیار مهم که نجات اقتصاد کشور و در سایه آن تضمین رفاه مردم را در بر دارد، باور به ممکن بودن آن و تلاش برای تحقق آن است.

در این رابطه متخصصین، فناوران، صاحبان علم و دانش و در نهایت جامعه علمی کشور مسئولیت ویژه‌ای را به عهده خواهند داشت.

جامعه علمی کشور باید با مطالعه و ارائه نظرات علمی، بسترهای مناسب این جهش را تعریف و برای عملی شدن آن اقدام کنند و با شناختی که از توانایی‌های علمی و فناوری کشور دارم، به نظر می‌رسد دانشمندان، محققان و فناوران کشور این آمادگی را داشته باشد.

در طرف دیگر، مسئولین بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و سایر بخش‌های مرتبط نیز باید فراموش نکنند که ظرفیت عظیم علمی و فناوری کشور در کنار آنها و در دسترس آنها حضور دارند.

با هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی می‌توان به اهداف بزرگ این مأموریت و مسئولیت دست یافت.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن برنامه ریزی برای حضور مؤثر در حرکت ملی در سال پیش رو، اعلام آمادگی کامل می‌کند تا در خدمت برنامه‌ریزان، مدیران اجرایی و تولید کنندگان خُرد و کلان کشور باشد.

خداوند قادر متعال نیز تلاشگران را کمک خواهد کرد.

انشاالله»


دفعات مشاهده: 580 بار   |   دفعات چاپ: 149 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology