تقدیر از پژوهشگران یک درصد برتر جهان و تجلیل از پایان نامه های برتر دانشجویی

 | تاریخ ارسال: 1398/10/10 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طی مراسمی با حضور اعضای هیئت رئیسه، مدیر پژوهش و مدیر تحصیلات تکمیلی، از پژوهشگران یک درصد برتر جهان در دانشگاه و همچنین از پایان نامه های برتر دانشجویی تقدیر شد.
در ابتدای مراسم، ریاست دانشگاه ضمن تجلیل از تلاش های ارزنده پژوهشگران یک درصد برتر جهان، کسب این دستاورد برای دانشگاه نوپای صنعتی ارومیه را نویدبخش آینده ای روشن و رو به رشد دانست.
دکتر محمدرضا شیدایی، قرار گرفتن نام دانشگاه در زمره دانشگاههای یک درصد برتر جهان از منظر پژوهش در پایگاه استنادی ESI و ISC و همچنین حضور نام دانشگاه در زمره 11 دانشگاه برتر صنعتی کشور را نتیجه همت و تلاش تک تک اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانست و ابراز امیدواری کرد ورود پررنگ و مؤثر دانشگاه در صنعت دانش بنیان استان، گره از مشکلات صنعت و کارآفرینی باز کند.   
در ادامه، دکتر وحید سلوک، معاون محترم آموزش و پژوهش با بیان توضیحاتی در خصوص معیارهای تأثیرگذار در انتخاب دانشگاه های یک درصد برتر جهان، نقش پررنگ محققین برتر در کسب این افتخار پژوهشی را شایسته تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد انتشار مقالات علمی پراستناد در این دانشگاه با برنامه ریزی صحیح برای تقویت حمایت از پژوهشگران روند صعودی پرشتاب خود را حفظ کند.
در بخش تجلیل از پایان نامه های برتر دانشجویی در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد، دکتر بلوکی، مدیر تحصیلات تکمیلی توضیحاتی در خصوص آمار و نحوه انتخاب پایان نامه های برتر ارائه کرد. در بخشی از این توضیحات آمده است: 
"با بررسی متقاضیان از جهت احراز پیش شرط های لازم، در نهایت27 متقاضی حائز شرایط تشخیص داده شدند که 22 مورد مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و 5 مورد در مقطع دکتری بوده است. فرآیند داوری با حضور سرپرستان دانشکده، مدیران گروه، مدیر پژوهش و رئیس گروه تحصیلات تکمیلی در سه جلسه انجام شد. در دوره کارشناسی ارشد، در مجموع 72 مقاله علمی پژوهشی، 20 مقاله کنفرانس علمی معتبر، 2 طرح ارتباط با صنعت و یک اختراع ثبت شده مورد ارزیابی قرار گرفت که میانگین 3.72 مقاله علمی پژوهشی برای هر متقاضی آمار بسیار خوبی را نشان می دهد. متقاضیان در مجموع 21 مقاله Q1 ارائه نمودند که این مهم، نشان از کیفیت بالای پژوهش ها داشته است.
در بخش پایان نامه های دکتری تخصصی، در مجموع 69 مقاله علمی پژوهشی، 58 مقاله کنفرانس علمی معتبر و یک طرح ارتباط با صنعت مورد ارزیابی قرار گرفت که 10 مورد از مقالات دارای رده بندی کیفیت Q1 بوده اند. به طور میانگین هر یک از متقاضیان دارای 13.8 مقاله علمی پژوهشی می باشند که آمار خیره کننده ای برای این فراخوان به شمار می رود."
احسان رفیعی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک با راهنمایی دکتر محمد صادقی آزاد، با 20 مقاله علمی پژوهشی، حائز عنوان رساله برتر دانشگاه در مقطع دکتری گردید. لازم به ذکر است وی با 7 مقاله دارای رتبه بندی کیفیت Q1، پیشتر در هفته پژوهش به عنوان دانشجوی نمونه استان نیز برگزیده شده بود. 
رحمان زینالی، فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی، با راهنمایی دکتر کامران قاسم زاده به عنوان استاد راهنمای اول و دکتر بهروز سرند به عنوان استاد راهنمای دوم از دانشکده انرژی های تجدید پذیر، با 11 مقاله علمی پژوهشی معتبر، سه مقاله کنفرانس و یک طرح حمایت مالی، حائز عنوان پایان نامه برتر در دانشکده انرژی های تجدیدپذیر شد. شایان ذکر است که از میان 11 مقاله علمی پژوهشی، 6 مقاله وی دارای رده بندی کیفیت Q1 بود.
علی اکبر آذرخش، فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران با راهنمایی دکتر شکسته بند به عنوان استاد راهنمای اول و دکتر شوکتی (دانشگاه ارومیه) به عنوان استاد راهنمای دوم، با 4 مقاله علمی پژوهشی (3 مقاله Q1) به عنوان پایان نامه برتر دانشکده محیط زیست انتخاب گردید.
الهه قولنجی فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات با راهنمای دکتر طهمورث نژاد، با 4 مقاله علمی پژوهشی حائز عنوان پایان نامه برتر دانشکده فناوری صنعتی شد.

گفتنی است در پایان مراسم، از سوی هیئت رئیسه هدایا و لوح تقدیر به پژوهشگران یک درصد برتر جهان، دکتر وحید زارع و دکتر محمد پورمحمود آقابابا، و همچنین به برگزیدگان بخش پایان نامه های برتر دانشجویی اهدا شد.

دفعات مشاهده: 2563 بار   |   دفعات چاپ: 820 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology