برگزاری نشست مدیران حقوقی دانشگاههای منطقه 3 کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی ارومیه

 | تاریخ ارسال: 1398/4/21 | 
هشتمین نشست مدیران حقوقی دانشگاههای منطقه 3 کشور روز چهارشنبه 19 تیرماه با حضور دکتر حسین اقابابایی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدرضا شیدایی ریاست محترم دانشگاه، حوزه حقوقی را به عنوان یکی از مهمترین بازوهای ایجاد اعتماد، آرامش و زمینه ساز حرکت محکم و مؤثر مدیران حوزه های آموزش، پژوهش، فرهنگی و دانشجویی برشمرد. همچنین، تلاش در جهت حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دانشگاه ها، تلاش برای حفظ مالکیت اموال، رعایت و احترام به حقوق شهروندی به عنوان یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید، پیشگیری از تخلفات بویژه در آثار علمی، پایان نامه و مقاله ها، از دیگر وظایف مهم مراکز حقوقی دانشگاهها از سوی ایشان عنوان شد.
در ادامه اقای محمود عادلی شهیر، مدیر حقوقی دانشگاه تبریز و رئیس شورای سیاست گزاری مدیران حقوقی دانشگاههای منطقه 3 کشور، به ارائه گزارشی در خصوص برگزاری دوره های متعدد جهت توانمندسازی مدیران حقوقی منطقه 3 کشور پرداخت که از مهمترین آنها می توان به افزایش مهارت برای مستند سازی، آموزش فن نگارش در تنظیم قراردادها، تسلط بر قوانین مرتبط با حوزه اوراق بهادار، تببین ضوابط بیمه و حقوق کار، ترسیم چشم انداز دانشگاه ها در قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تسلط بر آیین نامه مالیاتی مربوط به مسائل و ساختار حقوقی دانشگاه ها اشاره کرد. 
همچنین مدیرکل دفتر حقوقی وزارت عتف در خصوص اقدامات حقوقی و اجرایی این وزارت به منظور پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی خاطر نشان کرد: قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی در سال 96 به تصویب اولیه رسید و با پیگیری معاونت حقوقی وزارت علوم آیین نامه اجرایی آن تنظیم گردیده است. ایشان افزود به دلیل اهمیت اجرای قانون برخورد با تقلب علمی، دو کارگروه مقابله و پیشگیری با تقلب در آثار علمی تشکیل و تصمیمات بازدارنده مؤثری به منظور جلوگیری از سرقت علمی گرفته شده است که با همکاری و همفکری مدیران حقوقی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشجویان با ضریب تأثیر بالایی قابل اجرا خواهد بود.



 

دفعات مشاهده: 1635 بار   |   دفعات چاپ: 333 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology