برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی فتح پرچم UUTCTF در دانشگاه صنعتی ارومیه

 | تاریخ ارسال: 1398/2/18 | 
اولین دوره مسابقات بین المللی فتح پرچم در دانشگاه صنعتی ارومیه با شرکت ۱۱۰۱ تیم از کشورهای مختلف در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ تا ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ بصورت آنلاین برگزار گردید.
مسابقات فتح پرچم به دسته‌ای از مسابقات امنیت سایبری گفته می‌شود که در آن برنامه‌های آسیب پذیر طراحی شده و شرکت کنندگان با یافتن آسیب پذیری‌های برنامه می‌توانند به پرچم مد نظر دست یابند. این مسابقه به عنوان مسابقه CTF رویداد امنیت سایبری P0SCon است که توسط دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار می‌شود.
در اولین دوره از این رقابت‌های بین المللی که با حضور ۱۱۰۱ تیم از قاره‌های مختلف به همت دانشگاه صنعتی ارومیه و با همکاری مرکز آپای ارومیه و گروه پژوهشی آفسک در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ تا ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار گردید، ۴۴۲ تیم حداقل یک سوال را حل کردند. در این مسابقات چالش‌هایی در زمینه وب، پنهان نگاری، جرم یابی، رمزنگاری، مهندسی معکوس و چالش‌های ترکیبی در قالب ۲۲ سوال ارائه شد.
نکته حائز اهمیت مسابقه فتح پرچم دانشگاه صنعتی ارومیه (UUTCTF) طرح چالش‌هایی از مهندسی معکوس iOS و شبکه گمنام سازی Tor می‌باشد که چالش‌های منحصر به فرد UUTCTF تلقی می‌شوند.
در پایان سه روز مسابقه، تیم TRX از کشور ایتالیا رتبه اول، تیم JHDiscord رتبه دوم (اعضای تیم از کشور‌های مختلف هستند) و تیم سوم dcua از کشور اوکراین هستند. البته تیم dcua در مجموع، رتبه اول بین تمامی تیم‌های CTF را داراست.
برای مشاهده سایت UUTCTF به آدرس http://ctf.uut.ac.ir و برای مشاهده نتایج مسابقه می‌توانید به سایت بین المللی مسابقات CTF به آدرس https://ctftime.org/event/773 مراجعه نمایید.
/

دفعات مشاهده: 2747 بار   |   دفعات چاپ: 544 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology