ثبت اختراع دستگاه آنلاین تست سایش در قطعات استوانه ای

 | تاریخ ارسال: 1397/10/4 | 

با تلاش عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید دانشگاه صنعتی ارومیه، دستگاه آنلاین تست سایش در قطعات استوانه ای ثبت اختراع گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این دستگاه در قالب پایان نامه کارشناسی آقای محمد معدن پیشه با عنوان "دستگاه اندازه گیری قابل حمل سایش در قطعات استوانه ای شکل" با راهنمایی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک، ساخت و تولید، دانشگاه صنعتی ارومیه جناب آقای سامان خلیل پورآذری در مرکز مالکیتهای معنوی جمهوری اسلامی ایران وابسته به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره 96977 مورخ 1397/7/24 با طبقه بندی بین المللی G01N3/56 ثبت اختراع گردید.
اندازه گیری سایش در بسیاری از قطعات صنعتی خصوصاً در مواردی که قطعات مجاور، نسبت به یکدیگر دارای حرکت  هستند اهمیت بالایی دارد. قیمت بالای دستگاههای موجود در بازار و محدودیت تخت بودن قطعات مورد آزمایش عملاً صنایع مختلف را در استفاده از این دستگاهها دچار هزینه های اضافی و صرف وقت زیاد برای آماده سازی و انتقال آنها به آزمایشگاه نموده است. هدف از اختراع این دستگاه کاهش هزینه ساخت از طریق طراحی و ساخت دستگاه پرتابل تست سایش با قابلیت استفاده از آن در محل تولید و فراهم سازی امکان آزمایش قطعات با اشکال مدور و استوانه ای از جنسهای مختلف می­باشد. در طراحی و ساخت این دستگاه از ترکیب مهندسی کامپیوتر برای ایجاد نرم افزار مونیتورینگ آنلاین سایش، مهندسی برق جهت طراحی بورد الکترونیک و اتصال دستگاه به داده های اینکودر و مهندسی مکانیک در ساخت پین و اجزاء مختلف آن استفاده شده است. همچنین دقت و صحت دستگاه بعد از تستهای متفاوت و مقایسه نتایج آن به اثبات رسیده و قابلیت ارائه به مجامع علمی را یافته است. لازم به ذکر است جهت تعیین ضرایب اصطکاک نمونه­ها و همچنین اندازه­گیری میزان کاهش وزن ناشی از سایش حین کار و یا تست نمونه می­توان از این دستگاه استفاده نمود.





دفعات مشاهده: 1108 بار   |   دفعات چاپ: 248 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology