اولین نشست دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص عملیاتی نمودن Career Service

 | تاریخ ارسال: 1397/2/10 | 

دکتر نقی زاده: واگذاری وام و تسهیلات به دانشجویان و فارغ التحصیلان در قالب تعاونیهای دانشجویی
اولین نشست کارآفرینی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه ساعت 14روز یکشنبه مورخه 9/2/97 برگزار گردید. در این نشست  دانشجوئی که دکتر نقی زاده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران بلند پایه این اداره کل و همچنین دکتر عبدالهی شریف ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه حضور داشتند دکتر حصاریان بعنوان نماینده طرفین جهت عقد تفاهمنامه همکاری مشترک و همچنین مسئول راه¬اندازی مرکز Career Service دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین در نشست با بیان اینکه عوامل زیادی در بحث ایجاد اشتغال دخیل می¬باشد به لزوم ماموریتگرا بودن استانها در حوزه توسعه صنایع اشتغالزا اشاره نموده و ایجاد تناسب بین آموزشهای دانشگاهی و نیازهای صنعتی را از ماموریتهایی برشمردند که بر دوش دانشگاه میباشد و در ادامه اهداف، ماموریت و مدل عملیاتی این مرکز را خدمت دانشجویان و انجمن های علمی تشریح نمودند. ایشان ضمن اشاره به مفهوم واژه Career Service که به معنای «خدمات شغلی» می¬باشد به بررسی ماموریتهای مرکز Career Service Engineering دانشگاه ویرجینیای آمریکا پرداخته و رصد علایق و توانمندی دانشجویان و ایجاد حس اعتماد بنفس در آنها، افزایش مهارتهای شغلی و ... از اهداف اساسی مرکز مذکور برشمردند. ایشان ضمن تاکید بر اتخاذ اهداف درست و بهره¬گیری از مدل کارآمد عملیاتی برای پیاده سازی ماموریتهای این مرکز، بهره¬گیری از پتانسیل انجمنهای علمی دانشجوئی در حوزه ماموریتی این مرکز را مدلی موفق تعریف نمودند. در ادامه ریاست محترم دانشگاه ضمن خوش آمد گوئی به دانشجویان حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات بلند پایه همراه را بین دانشجویان نشانگر اهتمام دانشگاه برای پرداختن به مقوله اشتغال دانشجوئی برشمردند و متذکر شدند که حضور انجمنهای علمی در این نشست با توجه به رسالت این انجمنها می¬تواند در پیشبرد اهداف مرکز Career Service  دانشگاه و تعامل عملیاتی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موثر واقع شود.
در ادامه دکتر نقی زاده ضمن خیر مقدم به دانشجویان به بیان مولفه¬های اثرگذار بر روی مقوله اشتغال پرداخته و به تصویب مبلغ 274 میلیارد تومان برای طرحهای اشتغالزای فراگیر استانی اشاره نمودند. ایشان ضمن مقایسه حجم بدنه دولت در ایران و ژاپن و آمریکا نسبت به کل جمعیت فرمودند که اشتغال آفرینی بایستی در حوزه کارآفرینی توسط خود دانش آموختگان حادث شود و برای این منظور حجم قابل توجهی از اعتبار برای توسعه طرحهای اشتغالزائی در سطح کشور و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استانها تخصیص داده شده است که سیاست این اداره کل هدایت این اعتبارات به طرف کارآفرینان دانشگاهی میباشد. ایشان همچنین ماموریتگرا شدن کشور و استانها بر اساس پتانسیل واقعی اشتغالزائی در رسته¬های مختلف صنعتی را از دیگر ماموریتهای این وزارتخانه برشمردند که در قالب طرح تکاپو در حال اجرا بوده که استان آذربایجان غربی در انجام این برنامه را جزء استانهای پیشتاز کشور برشمردند. در ادامه ایشان اشاره¬ای داشتند به سامانه کارورزی و اینکه این سامانه مختص فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده که به مدت 6 ماه در یکی از مراکز صنعتی مشغول به کار شده و حق بیمه و دستمزد به مبلغ شش میلیون ریال از طرف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارورزان پرداخت می¬شود. حمایت از تشکیل شرکتهای تعاونی در قالب دانشجویان و اساتید را از مهمترین برنامه¬های این اداره کل برشمردند و اینکه اعتبار مناسبی در این حوزه میتواند تخصیص یابد که در قالب وامهای کم بهره به طرحهای صنعتی اشتغالزای دانشجوئی تخصیص داده شود و چنانچه درخواستی از طرف بدنه دانشجوئی که طرحهای اشتغالزائی مناسب و دارای توجیه اقتصادی و فنی داشته باشد تشکیل این تعاونیها و تخصیص اعتبارات در کمترین زمان ممکنه انجام خواهد گرفت. در پایان نشست ریاست محترم دانشگاه ضمن تشکر از حضور دانشجویان و آقای دکتر نقی زاده و هیات همراه تشکیل تعاونیهای دانشجوئی را اقدامی اساسی در حوزه اشتغالزائی دانشجوئی برشمردند.


دفعات مشاهده: 1710 بار   |   دفعات چاپ: 510 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology