جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه صنعتی ارومیه با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

 | تاریخ ارسال: 1396/8/8 | 
جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی ارومیه جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه صنعتی ارومیه با حضور دکتر عبدالهی شریف رئیس دانشگاه و آقای فعال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی و سایر مسئولین هر دو مجموعه در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.
دکتر عبدالهی شریف ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه ضمن گرامیداشت مقام شهدای گلگون کفن ایران اسلامی اظهار کرد: امنیت و آسایش و پیشرفت کشور را مرهون فداکاری ها و از خودگذشتگی های ایثارگران بوده و تجلیل از جایگاه ایثارگران و خدمت به خانواده ها و فرزندان شهدا و ایثارگران جزو وظایف اصلی تمامی مسئولین و آحاد مردم است.
وی افزود: همواره باید با احساس مسئولیت و ادای دین نسبت به شهدا و ایثارگران و خانواده های آنها در جامعه قدم برداشت و در جهت پیشرفت و تعالی کشور کوشا بود.
عبداللهی شریف با اشاره به دوبرابر شدن تعداد دانشجویان تحت پوشش ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه صنعتی ارومیه در آغاز سالتحصیلی جاری خاطر نشان کرد: رشد چشمگیر سطح علمی و نتایج مثبت دانشجویان تحت پوشش و همچنین رشد جهشی تراز علمی نتیجه تلاشهای دانشجویان و اساتید این دانشگاه بوده و دانشجویان شاهد و ایثارگر به الگوی خوبی برای سایر دانشجویان تبدیل شده اند.
وی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه تصریح کرد: برگزاری یادواره های بزرگداشت شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه های مرتبط با موضوع شهادت و ایثار، برگزاری نشست صمیمی با دانشجویان شاهد و ایثارگر را از جمله فعالیت های اساسی دانشگاه در حوزه شهادت و ایثار عنوان کرد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی ارومیه اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از امور ضروری دانشگاه ها بوده که باید در دانشگاه ها نهادینه شوند.
 حجت الاسلام صادقی در این جلسه در خصوص اهمیت جهاد با جان و مال از دیدگاه آیات و روایات، بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: جهاد با جان و مال یکی از مطالبات مقام معظم رهبری بوده که باید در دانشگاه و جامعه نهادینه شود.
وی افزود: ترویج نماد ها و سمبل های شهدا و ایثارگران در فضای شهری و به ویژه دانشگاه بر ماندگار کردن رشادت های ایثارگران بسیار موثر اند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی گفت: سطح علمی و پژوهشی دانشجویان شاهد با تلاش های که صورت گرفته به سطح مطلوبی رسیده است.
مهدی فعال در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و احساس مسئولیت های مسئولین دانشگاه و ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر، بر ارتقا و افزایش سطح علمی و پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید کرد و ادامه داد: خدمت رسانی به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران هیچگاه تمامی ندارد و بایستی با نهایت توان در خدمت رسانی به این عزیزان در جامعه و دانشگاه کوتاهی نشود.
 وی افزود: ورود دانشجویان شاهد و ایثارگر به عرصه تحقیقات علمی و پژوهشی را از ضروریات بوده که اساتید دانشگاه باید دانشجویان شاهد و ایثارگر را در این مسیر راهنمایی کنند.
در این جلسه مهندس خداویردی زاده دبیر ستاد شاهد و ایثارگران نیز در گزارشی اقدامات انجام گرفته در طول سال تحصیلی گذشته و نیز فعالیت های پیش بینی شده برای سال تحصیلی جاری را ارائه کرد.






دفعات مشاهده: 2721 بار   |   دفعات چاپ: 481 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology