اطلاعیه امور مالی در خصوص تعیین تکلیف پس انداز همکاران رسمی و پیمانی

 | تاریخ ارسال: 1396/5/31 | 
به اطلاع همکاران رسمی و پیمانی می رساند برابر ماده 5 مصوبه هیأت امنا و بند یک ماده مذکور که به دو شکل زیر امکان اجرا دارد ، خواهشمند است توضیحات مربوطه را مطالعه نموده و یکی از آن دو را انتخاب و مراتب را هر چه سریعتر به امور مالی دانشگاه اطلاع فرمایید .  
* بیمه عمر و پس انداز از طریق بیمه مرکزی ایران
1- عدم محدودیت سنی و امکان صدور بیمه نامه از بدو تولد تا 106 سالگی با حداقل مدت 5 سال .
2- پرداخت 1 تا 35 برابر حق بیمه سالیانه به استفاده کنندگان در صورت فوت به هر علت بیمه شده با توجه به شرایط بیمه نامه حداکثر تا سقف 000/000/000/2 ریال .
3- پرداخت 1 تا 140 برابر حق بیمه سالیانه به استفاده کنندگان در صورت فوت بیمه شده بر اثر حادثه     ( پوشش فوت به هر علت + پوشش فوت در اثر حادثه ) .
4- پرداخت تا 100٪ سرمایه فوت به هر علت در صورت نقص عضو و یا از کارافتادگی کلی و جزئی دائم بیمه شده بر اثر حادثه ، حداکثر تا سقف 000/000/000/1 ریال .
5- پرداخت تا 20٪ سرمایه فوت به هر علت برای هزینه های پزشکی ناشی از وقوع خطرات مشمول بیمه حوادث به بیمه شده حداکثر تا سقف 000/000/50 ریال در هر سال .
6- پوشش تکمیلی معافیت از پرداخت حق بیمه و برخورداری از تمام مزایای بیمه زندگی مان در صورت از کارافتادگی کامل و دائم بیمه گزار بر اثر حادثه تا پایان مدت بیمه نامه حداکثر تا سن 70 سالگی بیمه شده.
7- پرداخت یک تا سه برابر آخرین حق بیمه پرداختی سالیانه بیمه گزار به مدت 10 سال در صورت از کارافتادگی کامل و دائم در اثر حادثه بیمه شده .
8- پوشش رایگان فوت در اثر حادثه تا زمان صدور بیمه نامه و حداکثر به مدت 7 روز حداکثر تا 000/000/50 ریال .
9- پرداخت 25٪ سرمایه فوت و حداکثر به میزان اندوخته ریاضی بیمه گزار به بیمه شده هایی که در آخرین سال حیات خود قرار دارد .
10- معافیت استفاده کنندگان از مالیات بر درآمد و ارث .
11- پرداخت تا 25٪ سرمایه فوت و حاکثر به میزان 000/000/200 ریال به صورت بلاعوض در صورت ابتلا شدن بیمه شده به یکی از امراض خاص ( سکته قلبی ، سکته مغزی ) و یا پیوند اعضای اصلی بدن و عمل کرونر قلب .
12- پرداخت تا 50٪ سرمایه فوت و حداکثر تا 000/000/300 ریال به صورت بلاعوض در صورت ابتلا شدن بیمه شده به بیماری سرطان .
13- امکان ادامه پوشش تبعی بیمه نامه در صورت عدم پرداخت حق بیمه توسط بیمه گزار و تامین حق بیمه از محل ذخیره ریاضی در صورت درخواست بیمه گزار .
14- در بیمه زندگی مان بیمه گزار علاوه بر سود علی الحساب تضمینی ، در 85٪ منافع حاصله از سرمایه گذاری  بیمه گر به روی ذخیره بیمه نامه مشارکت دارد .
15- امکان تبدیل کل یا بخشی از اندوخته بیمه نامه به مستمری مادام العمر در پایان مدت بیمه نامه .
16- ارائه اطلاعات مالی شفاف و کامل در پایان هر دوره از شرایط مالی بیمه نامه شامل سرمایه بیمه، کل حق بیمه پرداختی میزان اندوخته و سایر موارد درخواستی بیمه شده .
17- امکان دریافت وام تا 90٪ ارزش بازخریدی بیمه نامه از پایان سال دوم بدون نیاز به ضامن یا وثیقه .
18- امکان بازخرید بیمه نامه در صورت انصراف بیمه گزار از ادامه بیمه نامه در طول اعتبار بیمه نامه و بدون محدودیت زمانی در صورت وجود ارزش بازخریدی بیمه نامه .
19- داشتن رویکرد دو جانبه در این محصول و تقویت هر دو جنبه بیمه ای و سرمایه گذاری آن و قراردادن خریداران بیمه مان در موقعیت دو سر برد .
20- امکان پرداخت وجهی مازاد بر حق بیمه مقرر ، به عنوان آورده اولیه به بیمه گر در شروع قرارداد جهت تقویت ارزش بازخرید بیمه نامه .
21- امکان واریز به حساب اندوخته بیمه نامه توسط بیمه گزار در صورت موافقت بیمه گر و برداشت از اندوخته با انتخاب بیمه گزار در هر لحظه از طول اعتبار بیمه نامه .
22- امکان پرداخت حق بیمه به صورت یکجا ، سالیانه و یا با اقساط شش ماهه ، سه ماهه و ماهیانه          ( ماهیانه حداقل 000/500 ریال – سه ماه حداقل 000/200/1 ریال – شش ماهه حداقل 000/000/2 ریال – سالیانه حداقل 000/000/3 ریال و یکجا حداقل یک میلیون تومان ) .
23- ایجاد امکان تعیین حالت ثابت یا افزایشی هم برای حق بیمه و هم برای سرمایه فوت برای مهار تورم .
24- نداشتن جریمه دیرکرد در صورت تاخیر در پرداخت حق بیمه .
25- امکان تبدیل کل یا بخشی از اندوخته به بیمه مستمری ( بازنشستگی ) در پایان مدت بیمه نامه .
26- امکان فسخ قرارداد و عودت حق بیمه پرداختی به صورت کامل در صورت انصراف بیمه گزار از ادامه بیمه نامه در فاصله کمتر از 30 روز از تاریخ صدور بیمه نامه .
تمایز بیمه های عمر با حساب پس انداز بانکی :
بانک  بیمه های عمر و سرمایه گذاری
حساب بانکی در صورت فوت صاحب حساب مسدود می شود .     در بیمه های عمر حساب به هیچ وجه مسدود    نمی شود .
حساب بانکی پس از فوت صاحب حساب نیاز به انحصار وراثت دارد .     بیمه عمر برای دریافت سرمایه نیاز به انحصار وراثت ندارد .
وام در نظام بانکی دارای تشریفات و ضوابط خاص خود می باشد .  وام در بیمه زندگی ( مان ) بدون هیچ گونه تشریفات و بدون نیاز به ضامن و وثیقه پرداخت می گردد .
* نکته جالب توجه در دریافت وام این است که ، پوشش های بیمه ای بیمه شده به قوت خود باقی خواهد ماند .

بانک فقط یک سپرده گذاری ساده بوده و فاقد پوشش فوت و حوادث و ... صاحب حساب می باشد.  
   در بیمه زندگی ( مان ) ، علاوه بر سرمایه گذاری ، بحث سرمایه فوت و سایر پوشش های بیمه ای نیز مطرح می باشد

* حساب گنجینه سپهر بانک صادرات
گنجینه سپهر یک سپرده سرمایه گذاری بلند مدت یک ساله است ( قابل تمدید تا سی سال ) که امکان افزایش سرمایه را برای سپرده گذاران خود از طریق سپرده گذاری اولیه ، واریز سود و مبالغ واریزی ماهانه به حساب فراهم می نماید .
سپرده سرمایه گذاری گنجینه سپهر در مقایسه با سپرده بلند مدت عادی مزایایی به شرح زیر دارد :
-    امکان افزایش سرمایه ، متناسب با مبلغ اقساط یا پس انداز مشتری .
-    امکان پرداخت اقساط در دوره های معین و با مبالغ مشخص .
-    عدم وجود دیرکرد یا جریمه در پرداخت اقساط .
-    سوددهی ماهانه متناسب با سرمایه مشتری .
-    امکان پرداخت خودکار اقساط
-    امکان تبدیل سود به قسط و در نتیجه افزایش میزان سرمایه نهایی .
-    تمدید سپرده در پایان دوره یک ساله به صورت سیستمی است و کل مبلغ موجودی سپرده به عنوان مخزن ( سرمایه ) اولیه با نرخ مصوب بانک مرکزی که به صورت شناور می باشد در سامانه تعریف می گردد .
-    اصل سپرده ( مبلغی که مشتری در زمان افتتاح حساب سپرده گذاری می نماید ) تا 12 ماه با نرخ مرجع محاسبه می گردد .
-    سودها / اقساط / مبالغ واریزی ( مبالغ واریزی بعد از زمان افتتاح حساب ) با لحاظ زمان واریز       ( مدت ماندگاری تا پایان دوره ) براساس نرخ های متناظر محاسبه می گردد .
-    تاریخ محاسبه سود / اقساط / مبالغ واریزی ، یک روز قبل از تاریخ سررسید ( تاریخ افتتاح یا تمدید حساب ) ، صورت می پذیرد .
-    سود حاصل از سپرده گذاری ، وکالتاً از سوی بانک وارد چرخه سرمایه گذاری می شود .
-    تأخیر در پرداخت اقساط این سپرده شامل هیچ گونه جریمه ای نمی باشد ، به گونه ای که در صورت عدم پرداخت قسط در زمان تعیین شده ، هیچ گونه دیرکرد یا جریمه به مشتری تعلق نخواهد گرفت و تنها سرمایه پایان دوره وی کاهش می یابد .
-    پرداخت اقساط سپرده به دو روش زیر امکان پذیر است :
الف ) واریز از طریق برداشت از حساب ترجیحی در بانک صادرات ایران :
در این روش ، مشتری حسابی را که برداشت از آن امکان پذیر است ، به هنگام افتتاح حساب به سیستم معرفی می نماید و سیستم به طور خودکار در موعد پرداخت اقساط ، مبلغ قسط تعیین شده را از آن برداشت می کند .
ب ) در مقاطع مختلف که مشتری در زمان افتتاح حساب مشخص نموده است ، اقدام به پرداخت قسط می نماید .
-    پرداخت اقساط از طریق کلیه شعب و درگاه های بانکداری الکترونیک امکان پذیر است .
-    نحوه واریز وجوه ( اقساط و ... ) به صورت حضوری توسط مشتری یا با تعریف دستور پرداخت میسر می باشد .
-    در صورت پرداخت مبالغ اضافی و بیشتر از مبلغ مندرج در قرارداد ، سود حاصل از سرمایه پایان دوره به تناسب آن افزایش می یابد .
-    سرمایه گذاری گنجینه سپهر ، به صورت یکجا یا اقساطی یا ترکیبی از آن ها امکان پذیر است .
-    در حساب گنجینه ، مشتری مجاز به برداشت از حساب خود به دفعات در طی یک روز با لحاظ حداقل مانده موجودی ( 000/000/1 ریال ) می باشد .
-    این سپرده همچنین قابلیت توثیق جهت اعطای تسهیلات / تعهدات بانکی را دارد .
-    بانک استرداد اصل و اقساط پرداختی سپرده را در پایان دوره تعهد می کند و سود علی الحساب متعلقه حسب درخواست سپرده گذار به حساب گنجینه سپهر یا حساب معرفی شده از سوی مشتری در بانک صادرات ایران واریز می شود .
-    با توجه به اینکه به سپرده های کمتر از 1 ماه سود تعلق نمی گیرد ، لذا چنانچه مشتری قصد افزایش مبلغ سپرده یا پرداخت قسط خود را داشته باشد ، می بایست این امر حداقل 1 روز قبل از تاریخ سررسید واریز سود ماهانه صورت پذیرد .
-    در صورتی که مشتری ، بانک را از تمدید سپرده گنجینه سپهر منع نماید ، از تاریخ انقضای سررسید ، به سپرده سودی تعلق نخواهد گرفت .



 

دفعات مشاهده: 1488 بار   |   دفعات چاپ: 508 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology