آیین بزرگداشت مقام معلم و استاد در دانشگاه برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1396/2/17 | 

روز چهارشنبه 13 اردیبهشت۱۳۹۶ به مناسبت روز معلم و مصادف با سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، آیین بزرگداشت مقام معلم و استاد، با حضور دکتر عبدالهی شریف رییس دانشگاه صنعتی ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا صادقی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم  رهبری در دانشگاه، هیات رییسه و اساتید در آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

      

 AWT IMAGE

        
رییس دانشگاه طی سخنانی در این آیین، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری، از تلاش‌های بی‌دریغ اساتید دانشگاه برای تربیت نسل جوان قدردانی کرد و گفت: « شغل معلمی یکی از شغل های مقدس در تمامی جوامع بشری است و در عین اینکه مقدس است یکی از سختترین شغل هاست فلذا از یک منظر شما استادان و معلمان دلسوز از اینکه این شغل را انتخاب کرده اید باید به خود ببالید و از منظر دیگر مسئولیت بسیار بسیار سنگینی بر دوش شماست. چرا که گاهی باید در نقش پدر یا مادر مهربان برای دانشجو ظاهر شوید، گاهی به عنوان یک دوست و یا گاهی به عنوان قاضی یا داور عمل میکنید که جملگی این نقش آفرینی ها تاثیر بسیار زیادی در زندگی و آینده دانشجویان دارد پس شما سرمایه‌های ما هستید و به گردن همه دانش‌آموزان و دانش‌جویان حق بزرگی دارید.»

      

AWT IMAGE

         
وی با اشاره به همکاری های موثر و مفید اساتید و کارکنان در بخش های مختلف دانشگاه افزود: این حالت پایداری که مجموعه دانشگاه صنعتی در مقایسه با دو سه سال پیش دارد مرهون تلاش همکاران هیئت علمی، مدیران میانی، اعضای هیئت رئیسه و کارکنان دانشگاه هست که دست به دست هم دادند و دانشگاه را در مسیر حرکت رو به جلو یاری کردند و در نهایت آرامش در مجموعه حاکم شد و امیدواریم با همت و مشارکت فعال همه همکاران این مسیر کماکان ادامه یافته و آنچه که شایسته و در شان دانشگاه صنعتی ارومیه است را جامه عمل پوشانده و به جایگاههای بالاتری سوق دهیم.

           

AWT IMAGE

        
  دکتر عبدالهی شریف در ادامه، رتبه دانشگاه را بین دانشگاههای صنعتی کشور، سیزدهم عنوان کرد و گفت : رتبه 13 در بین دانشگاههای صنعتی کشور شاید رتبه بدی نباشد ولی نباید به آن قناعت کنیم و باید با تمام تلاشمان سعی کنیم که جزء 10 دانشگاه برتر صنعتی کشور باشیم و این دور از انتظار نیست. خوشبختانه نیروهای مجموعه جوان و با انگیزه بالا هستند و رسیدن به این اهداف، اهداف بلند پروازانه ای نخواهد بود و قطعاً قابل دسترسی می باشد که انشادالله با همت شما به این اهداف خواهیم رسید.
   وی در بخش دیگری از سخنانش به مباحث پیش روی مجموعه مدیریت دانشگاه اشاره کرد و در خصوص تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، تثبیت زمین طرح جامع و سایت جهتلو، طرح احداث مجتمع ورزشی دانشگاه، اجرای نظارت و ارزیابی درونی، ایجاد هیئت ممیزه مستقل، افتتاح یک طبقه از ساختمان هفده طبقه، بهره برداری از مرکز رشد دانشگاه، تخصیص گرنت و تبدیل وضعیت همکاران به همفکری و تشریک مساعی با اعضای هیئت علمی پرداخت.  
رئیس دانشگاه ضمن دعوت از اعضای هیئت علمی جهت جلب مشارکت حداکثری در انتخابات 96 گفت: برای اینکه بتوانیم انتخابات پرشوری داشته و با خرد جمعی مناسبترین گزینه را برای اداره کشور انتخاب کنیم جامعه از ما انتظار دارد تا به عنوان قشر فرهیخته دانشگاهی در رابطه با ترغیب مجموعه های تحت مدیریت خود، در رابطه با ترغیب دانشجویان و در کل در مورد ترغیب مجموعه هایی که از ما حرف شنوی دارند برای شرکت جدی تر در انتخابات فعال باشیم. چرا که تاثیر گذاری اجتماعی از وظایف اساسی و مسئولیت های ما بوده و توسعه کشور و رفاه مجموعه دانشگاه وابسته به این انتخابات خواهد بود.
دکتر عبدالهی شریف در پایان؛ توسعه شرکت های دانش بنیان، جذب اعتبار پژوهشی گرنت صنعتی از سوی اعضای هیئت علمی، مدیریت سبز را مورد اهمیت قرار داد و ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه نگرش وزارت علوم به دانشگاههای نسل آینده دانشگاههایی با شرکت های دانش بنیان توسعه یافته است، اعضای هیئت علمی نسبت به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

            

AWT IMAGE

         
 حجت الاسلام صادقی نیز در این برنامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با گرامیداشت نام و یاد استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری گفت: فلسفه نامگذاری این روز به نام معلم و تقدیر از زحمات اساتید پرتلاش و خدوم بخاطر روشنگری و آگاه سازی شهید مطهری (ره) بوده است. آن شهید بزرگوار در آن دوره حساس نقشی فعال و پررنگ در بالابردن شناخت جوانان و دانشجویان از معارف ناب اسلامی داشتند که معلمان و استادان دانشگاه باید با الگوبرداری از سیره شهید مطهری، با تمام توان در ادامه راه این شهید عالی‌قدر بکوشند تا به فضل خدای متعال در تعلیم و تربیت نسل آینده ساز میهن اسلامی روزبه روز توفیق بیشتری کسب کنند.»
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به میلاد امام زمان (عج) و تبریک نیمه شعبان گفت: ظهور امام زمان (عج) برای برقراری عدالت است عدالتی که همه شعارش را میدهند اما در حکومت امام زمان عدالت هدف نیست بلکه عدالت زمینه و بستری است برای تربیت انسان، یعنی محیطی همراه با عدالت تا در آن انسانهای با کمال پرورش یابند.
حاج آقا صادقی در ادامه گفت: در وصف امامان معصوم (ع) گفته شده است: «انتم ساسه العباد» شما سیاست مداران بندگان خدا هستید. سیاست اهل بیت بهترین روش معقول کشورداری و دین داری است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیئت رئیسه در خصوص اداره دانشگاه  و آرامشی که هست گفت: آرامش مجموعه با دور شدن حاشیه ها و افرادی که حاشیه دار هستند ایجاد میشود لذا اگر این آرامش تداوم داشته باشد باعث رشد دانشگاه خواهد بود والا عقب گرد علمی خواهد بود.
حاج آقا صادقی در پایان ضمن نکوهیدن دید سیاسی و سیاست زدگی به علم و دانش، افزود: مقام معظم رهبری میفرمایند: «دانشگاه باید سیاسی باشد ولی نباید باشگاه احزاب باشد» فلذا دید سیاسی و سیاست زدگی به علم و دانش آفت است و باید از آن برحذر بود.
   گفتنی است: در پایان این برنامه، از اعضای هیأت علمی دانشگاه به مناسب روز بزگداشت مقام معلم و مقام استاد با اهدا لوح و هدیه توسط هیئت رئیسه تجلیل شد.

            

AWT IMAGE

     

AWT IMAGE

    

AWT IMAGE

     

AWT IMAGE


دفعات مشاهده: 3514 بار   |   دفعات چاپ: 1346 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology