مراقب نقاط بدون بازگشت زندگیتان باشید!

 | تاریخ ارسال: 1395/11/17 | 

مراقب نقاط بدون بازگشت زندگیتان باشید!

در زندگی لحظاتی وجود دارند که اگر از آن لحظه عبور کردیم دیگر امکان بازگشت به عقب و جبران آن‌چه از دست رفته وجود ندارد. اسم این لحظه‌ها "نقاط بدون بازگشت" است. نقاطی که عبور از آنها ما را وارد فضای جدیدی می‌کند که با فضای قبلی تفاوتی ذاتی و اساسی دارد.

AWT IMAGE

یکی از این اتفاقات بدون بازگشت که همه به شکلی با آن آشنا هستند، مرگ است. اتفاقی که خیلی‌ها هنگام وقوع آن باورش نمی‌کنند و دایم منتظرند تا کسی از در وارد شود و به آنها بگوید که خواب می‌بینند یا عزیز از دست رفته بازگشته است. اما عبور از نقطه بدون بازگشت، همه امیدها را با خود می‌برد و هیچ‌چیزی از آن به حالت قبل برنمی‌گردد.

نوجوانی و شادابی و سرحالی دوران جوانی هم جزو نقاط بدون بازگشت هستند. هر چند خیلی‌ها سعی می‌کنند با کمک رنگ و لعاب، چین و چروک و سفیدی موی پیری و کهنسالی را بپوشانند، اما حقیقت این است که بازگشت به ایام جوانی امکان‌پذیر نیست و باید هر سنی را در زمان خود درک کرد.

"نقاط بدون بازگشت" برای خیلی‌ها ناراحت‌کننده و آزاردهنده‌ است و بسیاری ترجیح می‌دهند راجع‌به آنها صحبت نکنند و حتی گاهی آن را انکار هم می‌کنند. ولی این نقاط وجود دارند و عبور از آنها فرصت‌های بسیاری را از ما دور می‌سازند که قبل از آن راحت در اختیارمان بودند.

بسیاری از خود می‌پرسند: "چرا زندگی دیگری با من از زمین تا آسمان تفاوت دارد و چرا آن شخص با وجودی که همسن من است و هر دو از یک طبقه جامعه هستیم، اما او از من جلوتر است و زندگی راحت‌تری دارد؟" خیلی‌ها تا پایان عمر جواب این سوال را پیدا نمی‌کنند و بر این باورند که این سوال جوابی ندارد. اما حقیقت آن است که جواب در همان "نقاط بدون بازگشتی" است که متاسفانه بسیاری آن را نمی‌بینند و انکار می‌کنند.

آدم‌های موفق شامه قوی و قدرتمندی در یافتن فرصت‌های طلایی دارند. تلاش و کوشش آنها در راستای این شامه قوی به جریان می‌افتد و شبیه شکارچیانی هستند که صید را سرِ بزنگاه و درست به‌موقع شکار می‌کنند. موفق‌ها استاد دیدن و مشاهده "نقاط بدون بازگشت" زندگی هستند. بدون این‌که از این نقاط عبور کنند می‌دانند با گذر از آنها چه چیزی را از دست می‌دهند و چه فضاهای جدیدی را مقابل خود می‌بینند. به همین دلیل است که به نظر می‌رسد افراد موفق قدرت آینده نگری دارند. آنها این توانایی عجیب خود را مدیون استعداد ذاتی و طلایی خود در مشاهده "نقاط بدون بازگشت" هستند.

وقتی می‌خواهند حرف بزنند، مواظب زبانشان هستند و خوب می‌دانند چه جمله‌ای بگویند تا آنها را به سمت نقطه غیرقابل جبران نبرد. حساب‌شده و سنجیده سخن می‌گویند طوری‌که قبل از رسیدن به نقطه بحرانی بتوانند با واکنشی به‌موقع بدون این‌که خراب شوند یا باجی بدهند یا هزینه‌ای تحمل کنند، از فرصت‌های موجود بهترین استفاده را به عمل آورند.

موفق‌ها وقتی می‌خواهند عمل کنند، بسیار مواظبند که از خطوط قرمز دیگران عبور نکنند. بسیاری از خطوط قرمزی که آدم‌ها و گروه‌ها دور خود کشیده‌اند "خطوط بدون بازگشتی" هستند که شکستن و عبور از آنها تاوان و هزینه سنگین و غیرقابل جبرانی به همراه دارد. موفق‌ها سربه‌هوا نیستند و به اسم شوخی یا شادی یا شلوغی خط‌قرمزها را رد نمی‌کنند.

از این به بعد وقتی خود را انسانی ناموفق یا ضعیف میبینید و با فردی قوی و موفق مقایسه می‌کنید و از خود می‌پرسید چرا من نتوانستم به موفقیت‌های بزرگ دست یابم، همه فرصت‌های طلایی خط عمر زندگیتان را روی کاغذ مشخص کنید و ببینید ویژگی مشترک فرصت‌های طلایی از دست رفته زندگیتان چیست!؟ حتما از نتیجه حیرت خواهید کرد! فرصت‌های طلایی درست پشت سر نقاط غیرقابل بازگشت قرار داشته‌اند. یعنی نقاطی که فرد می‌توانست با یک حرکت کوچک، عقب بکشد و از آن عبور نکند، اما به‌خاطر تنبلی، منگی، گیجی، تعصب، غرور و توهم از آن نقاط برگشت‌ناپذیر رد شده است و فرصت‌های طلایی را که می‌توانست زندگی‌اش را زیرورو کند، برای همیشه از دست داده است.

فرق موفق‌ها با معمولی‌ها این است که تا می‌توانند از فرصت‌های طلایی زندگی خود قبل از رسیدن به نقاط غیرقابل بازگشت استفاده می‌کنند. آنها خوب می‌دانند که فرصت‌ها همیشه راحت در دسترس نیستند.



دفعات مشاهده: 2423 بار   |   دفعات چاپ: 687 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology