دکترتسلیمی:بنیان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه و با رویکرد دانش بنیان کلید می خورد

 | تاریخ ارسال: 1395/6/14 | 

AWT IMAGEدکتر محمد سعید تسلیمی ،قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به سیاست های دولت در راستای  اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: بنیان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه و با رویکرد دانش بنیان کلید می خورد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد سعید تسلیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : باید در تمامی طرح ها کیفیت و استاندارد را در دانشگاه محور قرار داد به هیچ وجه نباید از کیفیت و استانداردهای دانشگاهی عدول کرد.
وی یادآور شد: ارتقای استاندارد در تمامی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و عمرانی در مراکز آموزش عالی  سبب خواهد شد تا دانشگاه به جایگاه اصلی خود در جامعه دست یابد.
دکتر تسلیمی گفت: دانش بنیان کردن، یکی از مهم ترین ضرورت های تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی است.
 وی با بیان اینکه پیشینه تمدنی ما سرآمد علمی در جهان بوده و این امر باید تداوم داشته باشد و احیا شود، افزود: تمام کسانی که دانشگاه موفق، موثر و معتبر می خواهند، باید ملاک‌های دانشگاه با کیفیت را جستجو و خود را به این ملاک ها مجهز کنند؛ تا دانشگاه موفق، موثر و مطرح در سطح جهانی را داشته باشند.
قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: اقتصاد مقاومتی در هر فعالیتی که در دانشگاه صورت می گیرد چشمگیر تر می شود و البته که همینطور باید باشد چون در دانشگاه ، دانش جریان دارد.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت توجه بخش خصوصی و بخش تعاون گفت: لازمه تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولتی است.
دکترتسلیمی در ادامه افزود: توجه به منافع عامه و مقدم دانستن آن در مقایسه با منافع خصوصی، تفکری است که به سعادت جامعه کمک می کند وبخش خصوصی و دولتی، باید با دو نگاه متفاوت، در اندیشه رفاه مردم و ایجاد فضای دلپذیر در جامعه باشند.
قائم مقام وزیر علوم گفت: یکی از ضرورت های تحقق اقتصاد مقاومتی، هماهنگی نگرش ها و همخوانی روش ها بین همه دست اندرکاران اعم از بخش دولتی، خصوصی و قانونگذاران است.
وی با بیان اینکه روش ها و نگرش ها بایستی همگرا شود و مسئولیت مشترک داشته باشیم، اظهار کرد: فرصت هایی وجود دارند که باید کشف شوند.
دکترتسلیمی هدفمندی مجدد یارانه ها را یکی از این فرصت ها خواند و گفت: هدفمندی یارانه ها ، به مثابه گامی موثر در عمل به اقتصاد مقاومتی با محوریت بخش خصوصی است.


دفعات مشاهده: 2284 بار   |   دفعات چاپ: 578 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology