برگزاری همایش تحصیل، کار و زندگی

 | تاریخ ارسال: 1395/2/26 | 

همایش تحصیل، کار و زندگی با محوریت "پرسش و پاسخ، انتقال تجربیات تحقیقاتی و فرصت های ادامه تحصیل و کار در داخل و خارج از کشور" روز سه شنبه مورخه 95/02/07 با حضور دانشجویان دوره لیسانس و فوق لیسانس مهندسی صنایع و دانشجویان سایر رشته های مهندسی دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار گردید.

AWT IMAGE

در این جلسه جناب آقای دکتر مهدی فتحی به پاس گرامیداشت هفته مهندسی صنایع سخنران انجمن علمی مهندسی صنایع بودند و ایشان در ابتدای سخنرانی به اهمیت شهر تاریخی ارومیه اشاره کردند. ایشان به موقعیت، فضا و پتانسیل های موجود دانشگاه صنعتی ارومیه اشاره نموده و به تشریح فضای بالقوه تحقیقاتی موجود در شهر ارومیه پرداختند. در ادامه ایشان به هوشمندسازی شهر ارومیه و برندسازی بخش های تاریخی و گردشگری ارومیه در جهت جذب توریست را از موضوعات تحقیقاتی بالقوه این شهر بیان نمودند.

همچنین در ارتباط با فرصت‌های پیشرو جهت ادامه تحصیل و کسب تجربه تحقیقاتی در خارج از کشور با دانشجویان گفتگو نمودند و دراین ارتباط به نکات ارزشمندی اشاره داشتند. از جمله این نکات طرز نوشتن پایان نامه، ارائه روش جستجوی هوشمندانه ادبیات و تعریف موضوع پایان نامه بر اساس پرورش ذهن (Data Miner) ای با کمک متدهای یادگیری ذهن در مدت انجام تز لیسانس و فوق لیسانس، طریقه برقراری ارتباط با اساتید طراز اول موضوع تحقیقاتی و ملاقات محققان و اساتید برجسته خارج از کشور و نیز آشنایی با زندگی خارج از کشور، تاکید بر ایده گرفتن از مسائل موجود در سیستمهای پیشرفته تولیدی و خدماتی، تاکید بر ساختن برندسازی از خود با انجام تحقیقات منحصر بفرد و با کیفیت از برجسته ترین این مطالب بود.

در ادامه ایشان چنین فرمودند که دوره مهندسی، دوره مقاله نویسی نیست و یکی از روشهای ارائه یک پروژه چاپ بصورت مقاله است مثلا بجای مقاله نویسی می توانیم چند ثبت اختراع داشته باشیم. یک مهندس صنایع با مهندس مکانیک، برق، کامپیوتر و ... می توانند محصول تولید کنند در اختراعات سهیم باشند می توانند در احداث کارخانه و ... به هم کمک کنند. همچنین علت  توانایی ارتباط مهندسین صنایع با سایر مهندسین را تفکر سیستمی دانستند

ایشان ضمنا مقایسه دانشگاه صنعتی ارومیه و دانشگاه‌های خارج از کشور، تأکید داشتند شرایط برای پژوهش و تحقیق برای دانشجویان در داخل کشور فراهم است و پیشنهاد کردند که دانشجویان در مدت تحصیل، رزومه علمی خود را تکمیل کرده تا به ‌راحتی بتوانند برای ایجاد روابط بین‌المللی در زمینه تحقیقاتی خود و کسب تجربه اقدام نموده و به نحو احسن به کشور خدمت نمایند. همچنین ایشان کنفرانس ها و ژورنالهای معتبر بین المللی در حوزه مهندسی صنایع را معرفی و تاکید به شرکت در کنفرانس های بین المللی مانند EURO، EURO-INFORMS،INFORMS  نمودند.

در آخر ایشان تاکید بر تشکیل گروه های هم افزایی توسط انجمن علمی و دانشجویان داشتند و از دانشجویان خواستند توانایی های خودشان را در اختیار دوستانشان قرار دهند. این نشست 4 ساعته با پرسش و پاسخ دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس و بیان دغدغه‌های اعضای انجمن علمی دانشجویان کارشناسی پایان یافت.

AWT IMAGE

لازم به ذکر است که ایشان دکترای خود را از دانشگاه علم و صنعت ایران اخذ کرده و پسا دکترای رشته های مهندسی صنایع و مهندسی مخابرات و اطلاعات به ترتیب در دانشگاه های Ecole Centrale Paris و Ghent Universityگذرانده‌اند. همچنین نزدیک به 3 سال در کشورهای فرانسه و بلژیک چندین پروژه تحقیقاتی در حوزه مهندسی صنایع با شرکت ها و کمپانی های بزرگ جهان (همچون شرکت خرده‌فروشی فرانسوی و چندملیتی کارفور (Carrefour) مالک بزرگترین شبکه هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای در جهان) همکاری داشته اند. این جلسه با پرسش و پاسخ دانشجویان فوق لیسانس و لیسانس پایان یافت.



دفعات مشاهده: 3548 بار   |   دفعات چاپ: 1048 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology