برگشت به دانشگاه صنعتی ارومیه
   [صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معاونت دانشجویی و فرهنگی ::
امور فرهنگی و فوق برنامه::
امور دانشجویی::
امور تربیت بدنی::
شورای انضباطی دانشجویان::
مرکز مشاوره::
اخبار و اطلاعیه ها::
تماس با ما::
فرمها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
زیربخش‌های پایگاه
:: به کمک این 5 روش ورزش کردن را به یک عادت تبدیل کنید ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱/۲۸ | 

به کمک این 5 روش ورزش کردن را به یک عادت تبدیل کنید

می‌دانید که ورزش شما را شادتر و سالم‌تر می‌کند و کمک می‌کند که به مدت طولانی‌تر و با کیفیت تر زندگی کنید. این‌ها عالی به نظر می‌رسند و شما بارها به این فکر کرده‌اید که بیشتر ورزش کنید اما هنوز کاری در این باره انجام نداده‌اید. شما به فکر کردن در مورد ورزش چسبیده‌اید نه عمل کردن!. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که فکر کردن را متوقف کرده و دست به کار شوید.

سعی کنید تحرک بیشتری داشته باشید.

شروع کردن، اولین قدم به سمت ایجاد عادت به ورزش کردن است. نگران این نباشید که خیلی سریع این فعالیت‌ها را به برنامه‌تان اضافه می‌کنید. ایجاد یک روال تمرینی و پایبند ماندن به آن، آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

برای تبدیل کردن ورزش به یک عادت باید:

1-ورزش را بیش از حد پیچیده نکنید

سالم و فعال بودن به عضویت در باشگاه، تجهیزات گران‌قیمت، یک مربی شخصی یا مکمل‌های غذایی نیاز ندارد. ورزش را بیش از حد پیچیده نکنید، در عوض همه چیز را ساده نگه دارید.برای مثال شما می‌توانید تمرینات کششی نرمشی را در هر مکان و هر زمانی انجام دهید. پیاده روی یا دویدن، هزینه‌ای ندارد و اگر متوجه شدید که به تجهیزات نیاز دارید، یک مجموعه دمبل و یک طناب پرش گزینه‌های بی‌شماری برای تمرین منظم فراهم می‌کنند

2-ببینید از چه نوع ورزش و فعالیت بدنی لذت می برید

ورزش، تناسب اندام و سلامتی، همگی چیزهای شخصی هستند. شما نباید یک روال تمرینی را فقط به این خاطر انجام دهید که روال محبوبی است. فقط به این دلیل که دوستان‌تان می‌دوند مجبور نیستید بدوید. کشف کنید که از چه نوع فعالیت بدنی لذت می‌برید و آن را به دفعات بیشتری انجام دهید. این فعالیت ممکن است پیاده روی یا دوچرخه سواری، تمرینات قدرتی یا نرمشی باشد. ممکن است از تمام آن‌ها لذت ببرید که در این صورت بسیارعالی است. حالا دست به کار شوید و آن‌ها را به صورت منظم انجام دهید.

 یادتان باشد برای عادت کردن به ورزش باید ورزشی را انتخاب کنید که در عین مفید بودن برایتان مفرح و سرگرم کننده نیز باشد

3-درمورد عادات ورزشی تان صحبت کنید

زمانی که در کنار دوستان یا اعضای خانواده هستید در مورد عادات ورزشی‌تان صحبت کنید یک چک لیست از سؤالات مختلف آماده کنید و درباره آنها به گفتگو بپردازیدآیا تمرینات‌تان را دنبال می‌کنید؟ آیا در حال پیشرفت هستید؟ چه احساسی دارید؟ چه کاری را می‌توانید بهتر یا به طور متفاوت انجام دهید؟ انجام کدام کار برایتان دشوار است؟ این نوع جلسات شما را با مسئولیت نگاه می‌دارد. همچنین به شما کمک خواهد کرد که پیشرفت‌تان را ارزیابی کنید و در مسیر دستیابی به اهداف‌تان باقی بمانید.

4-اختیار امور را به دست بگیرید

شما باید کنترل اعمال و رفتارتان را به دست بگیرید و تصمیم بگیرید که سالم باشید. اگر این‌کار را نکنید پس عامدانه انتخاب کرده اید که ناسالم باشید! هیچ کس این را نمی‌خواهد. بنابراین مسئولیت سلامت، تغذیه و عادات ورزشی‌تان را به عهده بگیرید. اگر در تصمیم گیری مشکل دارید یا متوجه شدید که تمرینات را به طور منظم انجام نمی‌دهید، از اعضای خانواده و دوستان‌تان کمک بگیرید. به یک گروه ورزشی ملحق شوید یا با یک یار تمرینی، تمرین کنید. تمام اعضای خانواده را برای سالم شدن به چالش بکشید و مواد غذایی موجود در خانه‌تان را بررسی کنید. کاری کنید که انتخاب سالم به یک انتخاب آسان تبدیل شود. در این صورت به زودی سلامتی به جای یک انتخاب به بخشی از سبک زندگی شما تبدیل می شود.

5-با ورزش زندگی کنید و به آن به عنوان یک کار سخت نگاه نکنید

به ورزش به عنوان یک کار سخت و طاقت‌فرسا فکر نکنید. در عوض به آن به عنوان یک ضرورت برای زندگیتان نگاه کنید. همانطور که  بدون غذا نمی‌توانید زنده بمانید ، بدون سلامتی هم نمی‌توانید از زندگی لذت ببرید. ورزش یک ضرورت است، ضرورتی که زندگی شما را بهتر خواهد کرد. هنگامی که آن را به عنوان یک حقیقت پذیرفتید، جای دادن ورزش در برنامه زندگی‌تان به یک عادت تبدیل خواهد شد، نه یک عذاب.

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1878 بار   |   دفعات چاپ: 551 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
معاونت دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی Student, Culture and Social Administration
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 3977