وزیر علوم : در بازبینی رشته‌ها ، توسعه کارورزی و کارآموزی مورد توجه است

 | تاریخ ارسال: 1394/5/27 | 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازبینی رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف اظهار کرد: در بازبینی رشته‌ها توسعه کارورزی و کارآموزی مورد توجه است.
به گزارش  روابط عمومی  وزارت علوم، دکتر فرهادی در مراسم نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی در دومین جشنواره حرکت با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای بیش از 1000 مرکز فعال، نیم میلیون دانشجو و 40 هزار مدرس است اظهار کرد: باید دقت کرد که براساس اهداف، فارغ‌التحصیلانی از این دانشگاه خارج شوند که بتوانند با کار آفرینی در خدمت صنعت باشند.
وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم  رهبری  برای تدوین برنامه ششم توسعه،  در زمینه علم و فناوری گفت : 11 سیاست مورد تاکید ایشان در حوزه علم و فناوری است که یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها، گسترش آموزش‌های مهارتی است که باید به آن بسیار توجه شود. ما در دوره‌های مختلف نیازمند فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان هستیم. همه نباید مقاطع تحصیلات تکمیلی را طی کنند.
وزیر علوم با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی  دانشگاههای ما عمدتا تئوریک است، افزود: میزان کار تجربی اندک است و دانشگاه‌ها باید ماموریت‌گرا و نسل سوم باشند.
وی در مورد حضور اساتید و دانشجویان در واحدهای صنعتی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت صنعت امضا شده، فرصت‌های مطالعاتی اساتید در محیط‌های صنعتی فراهم شده است. دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در این مسیر بیش از پیش قدم بردارد زیرا این دانشگاه از ابتدا بر همین اساس شکل گرفته است.
وزیر علوم در پایان با تاکید بر اینکه ارزیابی مراکز علمی کاربردی به شدت مورد توجه است، گفت: این موضوع که تعداد زیادی مرکز علمی کاربردی وجود داشته باشند؛ اما دانش‌آموختگان این مراکز مهارت نداشته باشند، مورد توجه نیست و وزارتخانه در زمینه ارزیابی‌ حساس است 

دفعات مشاهده: 2122 بار   |   دفعات چاپ: 766 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست : po@uut.ac.ir

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology